تلاش برخی جریانهای اسلامی برای حذف نقش مهدویت

یک شنبه 14 اسفند 1401 - 17:2:0

اندیشمند تونسی در گفتگو با شبکه الکوثر تاکید کرد برخی جنبش‌های اسلامی ادعای طرح‌های اسلامی و اصلاحی دارند، اما از امام مهدی(عج) سخنی به میان‌ نمی‌آورند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عماد الدین حمرونی اندیشمند و پژوهشگر تونسی در گفتگو با برنامه « الوجه الاخر» شبکه الکوثر گفت: بعضی جریان‌های اسلامی ادعا می‌کنند که شریعت اسلامی هستند اما در تلاش هستند که نقش مهدویت را مخفی‌ کنند و مهدویت را بدون امام مهدی(عج) ارائه کنند. 
وی افزود: جنگی بر ضد مهدویت برقرار شده است. عقیده مهدویت عقیده اسلامی بقیة الله در شخصیت امام است. این امام ، مظلوم واقع شده است همانگونه که امام علی (ع) مورد ظلم قرار گرفتند. امام مهدی(عج) به ظاهر غائب هستند اما در حقیقت حاضر هستند. دشمن چه شیطان باشد و چه منافق برای محو کردن مهدویت تلاش می‌کند اما مکر خداوند فراتر  از مکر آنهاست. 
حمرونی در ادامه گفت: عقیده مهدویت در شمال آفریقا و مصر و شام بسیار عمیق است با وجود اینکه به انحرافات بسیاری دچار شده است اما در ذهن مردم ، تعلق واقعی به ایده مهدویت وجود دارد. حتی در اروپا نیز بستر اسلامی وجود دارد که بستر و عقیده مهدویت است. خداوند سبحان گفته است: « واعتصموا بحبل الله جميعاً ولاتفرقوا» « و همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید» و ریسمانی که اکنون وجود دارد ریسمان حضرت مهدی(عج) است.
وی تصریح کرد : تمامی ملت‌های مسلمان به امام مهدی (عج) تعلق دارند اما طبقه مذهبی و نخبگان عربی و اسلامی علیه امام مهدی(عج) فعالیت می کنند. آنها طرح مهدویت را بدون امام مهدی می خواهند. همه جنبش‌های اسلامی ادعای طرح‌های اسلامی و اصلاحی دارند، اما از امام مهدی(عج) سخنی به میان‌ نمی‌آورند.
وی تاکید کرد: حضور حضرت مهدی (عج) مسلمانان را متحد می کند، امام مهدی (عج) رهبری آزادی‌خواه است، ایشان رهبری است که می خواهد مظلومان را دور هم جمع کند. ارزش هایی چون عدالت ، انسانیت و یاری مستضعفین ، انسان‌ها را به اندیشه مهدویت متمایل‌تر می‌کند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 14 اسفند 1401 - 13:55:5