احتمال خروج امارات عربی متحده از اوپک

شنبه 13 اسفند 1401 - 9:29:7
احتمال خروج امارات عربی متحده از اوپک

در پی انتشار اخباری مبنی بر مذاکرات امارات عربی متحده برای خروج از سازمان کشور های صادر کننده نفت ( اوپک) ، قیمت نفت برنت، شاخص بین‌المللی نفت کاهش یافت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات اماراتی که نامشان فاش نشده در گزارشی نوشت که در بحبوحه شکاف رو به رشد بین عربستان سعودی و امارات عربی متحده، این کشور اکنون در حال بحث درباره خروج از اوپک است. البته وزارت انرژی امارات هنوز اظهارنظری نکرده است.
این امر تاثیر قابل توجهی در نفوذ جهانی این کارتل نفتی خواهد داشت و همچنین به امارات عربی متحده اجازه می‌دهد تا برنامه‌های تولید نفت را مطابق با منافع خودش دنبال کند.
ابوظبی مدت‌ها است که می‌خواهد برای درآمد بیشتر، تولید نفت خود را افزایش دهد، اما براساس توافق‌ تولید اوپک پلاس به رهبری عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده نفت این گروه، از این کار منع شده است.
البته این تصمیم، ایده جدیدی نیست. گزارش‌ها حاکی از این است که امارات عربی متحده سال‌هاست که درباره خروج از این ائتلاف نفتی بحث و گفتگو می‌کند. اما روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات اماراتی نوشته است که این موضوع اخیرا با افزایش اختلاف با ریاض دوباره احیا شده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 13 اسفند 1401 - 9:28:48