دیدار سفیر ایران در لبنان با نمایندگان جنبش‌های دانشجویی

پنج شنبه 11 اسفند 1401 - 19:42:0

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با هیئتی از نمایندگان جنبش‌های جوانان عرب از کشورهای لبنان، فلسطین، سوریه و بحرین دیدار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، احمد محبی خبرنگار الکوثر در بیروت در گزارشی در قالب برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر، دیدار مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با نمایندگان جنبش‌های حامی فلسطین را پوشش داد.
در این گزارش آمده است: سفیر جمهوری اسلامی ایران در سفارت ایران در بیروت با هیئتی از جوانان و دانشجویان حامی فلسطین برای تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دیدار کرد. 
علی الحاج حسن مسئول بخش جوانان در حزب الله لبنان به خبرنگار ما گفت:« ما به عنوان نمایندگان جنبش‌های جوانان و دانشجویان از کشور‌های لبنان، سوریه، فلسطین و بحرین به اینجا آمده‌ایم تا سالگرد انقلاب اسلامی ایران را تبریک و تهنیت بگوییم. بنده به سفیر محترم عرض کردم که این جوانان، جوانان جبهه مقاومت هستند که با تمام وجود در راستای نابودی رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند.»  
این جوانان بر نقش مقاومت در آزادسازی قدس و فلسطین و عدم پذیرش عادی سازی روابط و خیانت‌های رژیم های عربی تاکید کردند. 
محمد الحاج موسی مسئول بسیج عمومی در جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این دیدار گفت:« از مهمترین اقدامات امام خمینی (ره) این بوده است که برای تمام امت اسلامی هدف واضحی را مشخص نمود. قلب تپنده این امت فلسطین است و جوانان این امت باید برای نابودی این غده سرطانی که آن را اسرائیل می‌نامند تمام تلاش‌های خود را یکپارچه کنند ، چراکه ریشه تمام مشکلات در وطن‌های ما اسرائیل است.» 
محمود حسین عضو دفتر دانشجویی جنبش فتح گفت :« با سپاس از شما جهت برگزاری این دیدار با جوانان که با تثبیت مقاومت با تمامی اشکال و اهداف آن به دنبال حمایت از فلسطین هستید.» 
این امر در راستای تقویت پیوندهای وحدت اسلامی و همبستگی با آزادگان جهان در مقابله با جریان استکبار جهانی صورت می گیرد که آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی نمایندگان آن هستند. 
امانی بر نقش جوانان تاکید کرد و خون پاک شهیدان را آزاد کننده فلسطین وقدس دانست. 


وی در گفتگو با خبرنگار ما افزود:« نقش این جوانان در آینده فلسطین بسیار حائز اهمیت است و ایران همواره از آرمان فلسطین حمایت می کند به ویژه در موضوع آینده فلسطین که نیازمند فعالیت و توانمدی‌های جوانان است.» 
شرکت کنندگان در این نشست برگزاری سمینارها و همایش‌های مشترک برای ایجاد ارتباط بین آنها و جوانان ایرانی را خواستار شدند. 
از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری روح‌الله خمینی رحمه الله، فلسطین همواره در اولویت قرار داشته است، چرا که انقلابی مبتنی بر حمایت از مظلومان در سراسر جهان بوده است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 11 اسفند 1401 - 15:43:57

پربازدیدها