افزایش شدید قیمت دلار در لبنان و خشم مردم از تحریمهای آمریکا

پنج شنبه 11 اسفند 1401 - 12:52:0

امین سلام وزیر اقتصاد لبنان با اشاره به نظام مالی که موجب بحران اقتصادی کنونی در این کشور شده، درباره ادامه افزایش قیمت دلار هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، احمد محبی خبرنگار ما در لبنان در گزارش برنامه «مع مراسلین» شبکه الکوثر به وضع کنونی اقتصادی لبنان اشاره کرد و گفت: در اثر نزدیک شدن نرخ تبدیل دلار به نه هزار لیره لبنان، با بحران مالی و اقتصادی در لبنان روبه‌رو هستیم؛ به نحوی که حتی نمایندگان مجلس نتوانستند پیامد‌های آن را محدود کنند. سقوط لیره نشان دهنده فروپاشی رسمی است که گذار از آن بسیار سخت خواهد بود و را‌ه حلی در افق دیده نمی شود. 
امین سلام وزیر اقتصاد لبنان در نشستی خبری با تاکید بر ادامه تلاشها به منظور، حمایت از مصرف کننده برابر طمع ورزی محتکران ، گفت:« نظام مالی سابق لبنان پایان یافته و ما شاهد آخرین مراحل فروپاشی آن هستیم. با توجه به داده‌های موجود، و عدم وجود چشم‌انداز، تصمیم و یا نشانه ای از جانب متولیان امر مالی، شاهد افزای نرخ تبدیل دلار خواهیم بود. داده‌های مثبت ، پیام‌های اطمینان بخش و چشم انداز اقتصادی از عوامل کاهش دهنده نرخ دلار به شمار می آیند که این عوامل در حال حاضر در کشور وجود ندارند.»  
دکتر احمد الریس کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ما گفت:« از مهمترین عوامل این فروپاشی اقتصادی ، تحریمی است که از جانب یک کشور بر لبنان تحمیل شده ، به اضافه طبقه سیاسی که بیش از اندازه اوضاع را آشفته نموده‌اند و همچنین سیاستهای اقتصادی بسیار ناکارآمدی که دنبال شده و وضعیت را به اینجا رسانده است.» 
پس از رسیدن تحرم‌ها به خانه لبنانی ها ، شاهد هرج‌ و مرج روز‌افزون در لبنان هستیم. نگرانی‌ها در خصوص افزایش نارضایتی عمومی ، هیچ‌ افقی برای دستیابی به راه‌ حل این بحران دیده نمی شود. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 11 اسفند 1401 - 10:8:46