برگزاری مراسم یادبود شهید حسام خوشنویس (سردار شاطری) در بیروت

یک شنبه 7 اسفند 1401 - 14:22:0

حزب الله لبنان در دهمین سالگرد شهادت مهندس حسام خوش‌نویس مراسمی را برای گرامیداشت این شهید والا مقام برگزار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، احمد محبی خبرنگار الکوثر در بیروت در گزارشی در قالب برنامه «مع مراسلین» افزود : حزب الله لبنان در دهمین سالگرد شهادت شهید مهندس حسام خوشنویس یا سردار حسن شاطری مراسم یادبودی برگزار کرد. شهید حسام خوشنویس پس از جنگ ژوئیه 2006 (جنگ 33 روزه) و در حمایت از ایستادگی لبنان و مردم آن ، ریاست ستاد بازسازی ایران در لبنان را به عهده گرفت. 
دکتر عباس دبوق از دوستان شهید خوشنویس به خبرنگار ما گفت : خوشنویس از هر نظر انسان کاملی بود. او هیچ دغدغه ای نداشت و تنها دغدغه او خدمت به مردم بود. مردم او را دوست داشتند و به او عشق می ورزیدند چرا که او پرچمدار از بین بردن مظلومیت اهل جنوب بود. 
آقای جهاد یاسین شهردار شهر الدلافه لبنان گفت : او مرهم زخم بود ، شهید خوش‌نویس به مردم نزدیک بود با آنها ارتباط داشت و میان آنها زندگی کرد و میان مردم فرق نمی‌گذاشت. 
شیخ هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله در سخنانی در این مراسم با اشاره به ایثار شهید و علاقه وی به شهادت ، گفت : هنگامی که به سوی ما آمد عاشق مقاومت و جهاد و مجاهدین بود و زمان زیادی نیاز نبود تا متوجه این عشق و علاقه‌ایشان بشویم. پس از سال‌ها که ایشان در لبنان زندگی کرد با عشق به شهادت ما را ترک کرد. 
عشق شهید خوشنویس به فداکاری ، جهاد و شهادت تا ابد در دل شیعیان محورمقاومت حک شده است. لبنانی‌ها در سوگ مردی نشسته اند که او را «مهندس محبت» می‌نامند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 7 اسفند 1401 - 12:52:41