ارسال کمک های بشردوستانه از عراق و لبنان به حلب سوریه

چهار شنبه 3 اسفند 1401 - 18:17:0

ورود کاروان های امدادی و تجهیزات پزشکی از عراق و لبنان به طرف مناطق زلزله زده در سوریه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، صهیب المصری خبرنگار الکوثر در حلب در گزارشی در قالب برنامه «مع المراسلین» افزود : حشدالشعبی و همه گروه های مقاومت و مردم عراق و همچنین کاروان های حزب الله لبنان برای امدادرسانی به مردم زلزله زده ، وارد شهر حلب سوریه شدند.
جهاد فرحات مسئول دفاع مدنی در هیئت اسلامی به خبرنگار ما گفت: بر اساس دستورات حزب الله و صاحب وعده صادق ، سید نصرالله ، به ایشان می گوییم طبق دستور شما کاروان وارد حلب شده است . این کاروان شامل 29 کامیون و خودروهای بزرگ است و انواع مختلف  کمک هایی که مردم آسیب دیده ما در نتیجه زلزله ویرانگر سوریه به آن نیاز دارند باخود حمل می کند.
گردان های حزب الله عراق نیز به نوبه خود 15 کامیون مملو از مواد امدادی و پزشکی را برای کمک به زلزله زدگان اعزام کردند.
«حاج محمد محیی مسئول رسانه‌ای گردان‌های حزب‌الله عراق در گفتگو با خبرنگاران گفت: فرزندان مقاومت «گردانهای حزب‌الله» در پاسخ به ندای «حاج ابوحسین الحمیداوی» دبیرکل گردان‌های حزب‌الله ، پویشی را راه‌اندازی کردند که در آن صدها تن مواد امدادی ارائه شد و این پویش از روزهای اول تا کنون ادامه داشته است.
حاج محمد محیی مسئول رسانه ای گردان های حزب الله عراق در خصوص کمبود سوختی که سوریه در اثر محاصره کشورهای غربی از آن رنج می برد، پاسخ داد: ما آماده حمایت مستقیم هستیم و مرزها بین ما و مردم  سوریه باز است، اما فشارهای بین المللی و حضور آمریکا در شرق سوریه و حضور گروه های مسلحی که به عنوان ابزار اجرای طرح آمریکا برای گرسنگی دادن  و محروم کردن مردم سوریه از اساسی ترین نیازهای زندگی شان فعالیت می کنند ، مانع از ورود این مواد به سوریه شده است.
دولت سوریه علیرغم مشکلات شدید  اصرار داشت که کاروان های امدادی را به تمام مناطق تحت کنترل و خارج از کنترل خود منتقل کند و 22 کامیون مملو از مواد امدادی و پزشکی پس از مذاکرات فراوان که در نهایت نتیجه داد ، وارد محله شیخ مقصود در حلب شد که تحت کنترل نیروهای «قسد» قرار دارد.
تلاش‌های دولت سوریه برای رساندن همه کمک‌ها به مناطقی که خارج از کنترل دولت سوریه یا تحت کنترل آن است، همراه با پشتیبانی نیروهای حشد شعبی، گردان‌های حزب‌الله عراق، حزب‌الله لبنان و همه نیروهای ارتش سوریه و دوستان این محور که اقلام گرانبها را برای تسکین آلام مردم سوریه فراهم کردند.


ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 3 اسفند 1401 - 18:54:47