مانع تراشی آمریکا در مسیر تمدید آتش بس در یمن

سه شنبه 2 اسفند 1401 - 11:38:40

عربستان سعودی موضع خود در خصوص برقراری صلح در یمن را به خواست و تمایل دولت آمریکا گره زده و همین مسئله مانع تمدید آتش بس و دستیابی به توافق برای پایان دادن به جنگ در یمن شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر آمده است: وقت کشی ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی موجب شده است انتظار مردم یمن برای دستیابی به حقوق خود در زمین لغو محاصره و پایان تجاوز به کشورشان، به درازا بکشد.

سرلشکر ستاد محمد العاطف وزیر دفاع یمن از ائتلاف متجاوز به یمن خواست از فرصتی که عبدالملک الحوثی دبیرکل انصارالله فراهم کرده است، پیش از این که دیر شود استفاده کند. دبیرکل انصارالله اخیرا در سخنانی که حاوی هشدار و همچنین نصیحت بود، به متجاوزان هشدار داد اگر به سمت تفاهم جدی و عملی بر سر مسائل بشردوستانه و معیشتی حرکت نکنند، صبر انصارالله به پایان خواهد رسید.

همزمان، ارتش یمن نیز آمادگی کامل خود را در صورت از سرگیری درگیری ها در یمن، اعلام کرد.

شایان ذکر است در شرایطی که تلاش ها برای دستیابی به توافق بر سر تمدید مجدد آتش بس در یمن در حال به نتیجه رسیدن است، شاهد افزایش سفر مقامات نظامی آمریکایی به عربستان برای نخستین بار از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن هستیم. این تلاش ها نشان می دهد آمریکا تلاش می کند جنگ ظالمانه علیه یمنی ها ادامه پیدا کند.

اکنون یمنی ها منتظرند ببینند تلاش ها برای تمدید آتش بس در روزهای آینده به نتیجه خواهد رسید یا خیر و اگر این آتش بس تمدید نشود، ارتش یمن برای رویارویی آماده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 2 اسفند 1401 - 11:38:30