نقش سازمانهای مردمی در کمک‌رسانی به زلزله زدگان در سوریه

یک شنبه 30 بهمن 1401 - 13:18:0

سازمان‌های مردم نهاد در کمک به زلزله‌زدگان سوری و تامین غذای آنها مشارکت گسترده دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، صهیب المصری خبرنگار ما در حلب در گزارشی در قالب برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر افزود: با وجود فاجعه‌ای که بر سر زلزله‌زدگان سوری آمد؛ آنان توانستند در برابر چالش‌ها با ثبات بمانند هرچند صدها شهروند بدون سرپناه و غذا ماندند. 
بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد از جمله انجمن‌های «ساعد» و «مشهد الامام الحسين(ع)» در این میان برای تامین غذای زلزله‌زدگان وارد عمل شدند. 
هصام حبال موسس انجمن «ساعد» در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: این ساختمان را که حدود 8 سال بلا استفاده مانده بود امروز با 175 داوطلب فعال شده  و روزانه 7500 وعده غذایی را برای زلزله‌زدگان تامین می‌کند. 
شیخ علی تقی تقی مسئول آشپزخانه «مشهد الامام الحسين(ع)» گفت: این آشپزخانه درتلاش است روزانه سه وعده صبحانه، نهار و شام را برای سه هزار نفر تامین کند. داوطلبان این مجموعه دانشجویان حقوق، اقتصاد، مهندسی و پزشکی هستند که برای خدمت‌رسانی به قربانیان و زلزله‌زدگان گرد‌هم آمده اند. 
وی افزود: تمامی مواد و امکانات آشپزخانه از طرف خیرین برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان و زلزله‌زدگان این فاجعه هولناک تامین شده است. 
واکنش سریع و همبستگی سوری ها با یکدیگر توانست پیامدهای ناگوار این فاجعه را کاهش دهد و به تمام جهان گوهر انسانیت را در زمان سختی نشان دهد. 
انجمن ساعد یکی از انجمن هایی است که در پاسخ به نیاز‌های زلزله زدگان در شهرهای حلب، جبله، حمص و حماه، آشپزخانه های صحرایی را برای ارائه وعده های غذایی روزانه به آسیب دیدگان در پناهگاه ها ایجاد کرد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 30 بهمن 1401 - 12:5:32