کاهش تحریم ها علیه سوریه ترفند جدید آمریکا

جمعه 28 بهمن 1401 - 18:2:0

نماینده سابق پارلمان سوریه در گفتگو با شبکه الکوثر به مسئله زمین لرزه سوریه و آشفتگی محاسبات غربی و سازماندهی دوباره روابط منطقه ای پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مهند الحاج علی نماینده سابق پارلمان سوریه در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت: این زلزله نه تنها برخی ساختمان ها را در سوریه و ترکیه فرو ریخت، بلکه برگی را که غرب خود را پشت آن پنهان می کرد و به حقوق بشر و دموکراسی متوسل می شد و از این مفاهیم برای اشغال کشورها و ویران کردن ملتها به بهانه گسترش آن استفاده می کرد ، از بین برد.   
الحاج علی افزود: همه می‌دانند که سیاست آمریکا دوگانه است و جهان باید بداند که موضوع کاهش تحریم‌ها علیه سوریه ، امروز یک موضوع صوری و ظاهرسازی است و فقط سوریه مجاز به واردات کمک است، اما اجازه واردات تجهیزات، بازسازی زیرساخت ها مانند برق و آب، بازسازی ساختمان ها و غیره را ندارد.
وی تصریح کرد : سوریه با ویرانیهای جنگ و ویرانیهای زلزله مواجه است و آمریکا فقط موضع سیاسی خود را بیان کرده و تاکنون در صحنه عمل ، اقدامی نکرده است. سوریه خارج از نظام جهانی قرار دارد و بنابراین هیچ کشوری نمی تواند سوریه را به صورت مستقیم  از نظر مالی حمایت کند. بنابراین نمی‌توان گفت که کاهش تحریم‌ها وجود دارد، این فقط یک ترفند سیاسی برای حفظ آبرو است به اینکه این طرح آمریکا در سوریه با تلاش‌های هماهنگ همه طرفهای محورهای مقاومت از نظر نظامی شکسته شده است.


ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


جمعه 28 بهمن 1401 - 18:14:45