راهپیمایی میلیونی ملت ایران، قویترین پاسخ به دشمنان جمهوری اسلامی بود

جمعه 28 بهمن 1401 - 8:55:0
راهپیمایی میلیونی ملت ایران، قویترین پاسخ به دشمنان جمهوری اسلامی بود

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت همه توطئه های دشمنان جمهوری اسلامی ایران با راهپیمایی میلیونی ملت ایران خنثی شد و این راهپیمایی قویترین پاسخ به دشمنان بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم سالگرد فرماندهان شهید این حزب، گفت: در چند ماه گذشته، در لبنان بعضی گروه‌های سیاسی و نیز در منطقه بعضی کشور‌ها و قدرت‌های منطقه‌ای و در رژیم موقت صهیونیستی امید بسته بودند و می‌گفتند ایران در مسیر فروپاشی و سقوط قرار دارد و فقط چند روز، چند هفته یا چند ماه زمان لازم است. اما همه این‌ها با اراده واقعی و جدی ملت ایران پایان یافت. به همه کسانی که در گذشته امید داشتند، امروز امید دارند یا در آینده امید خواهند داشت، می‌گویم امید شما سراب و توهمی بیش نیست و اگر طرح‌ها و برنامه‌ها و آرزو‌ها و تحلیل‌های خودتان را بر این اشتباه بزرگ پایه گذاری کرده اید، به نتایج بسیار اشتباهی خواهد رسید. اهمیت ایران آن است که در قلب محور مقاومت و تحولات منطقه قرار دارد. به این علت به اوضاع ایران امید بسته اند که بر اوضاع عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن و افغانستان و همه منطقه تاثیر خواهد گذاشت. به همین علت، روی چنین تحولی حساب باز کرده اند. اما این جمهوری اسلامی و نظام اسلامی به خداوند تکیه دارد. در حوادث اخیر هر کاری توانستند علیه ایران انجام دادند، اما محاسبات و تصورات آن‌ها بی نتیجه ماند. شاهد آن بودیم که عده‌ای در لبنان حتی از پایان محور مقاومت و پایان کار مقاومت در لبنان سخن می‌گفتند، زیرا تصور می‌کردند ایران به سوی فروپاشی و سقوط حرکت می‌کند. راهپیمایی چند روز گذشته، قویترین پاسخ به همه کسانی بود که به سراب امید بسته بودند.  

انتقاد سید حسن نصرالله از اقدام رسانه‌های بیگانه در سانسور راهپیمایی میلیونی ملت ایران
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم سالگرد فرماندهان شهید این حزب، گفت: چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را که یک پیروزی الهی بود، به رهبر و ملت ایران تبریک می‌گویم.
سید حسن نصرالله افزود: در بیست و دوم بهمن راهپیمایی میلیونی در شهر تهران و دیگر شهر‌های ایران با وجود سرما و حتی در بعضی مناطق با وجود بارش برف برگزار شد و در آن، بر پایبندی به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی تاکید کردند. رسانه‌های بیگانه، در برابر این راهپیمایی میلیونی که با وجود گذشت چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی، برگزار شد، سکوت و آن را سانسور کردند.

 
هشدار دبیرکل حزب الله به آمریکا و رژیم صهیونیستی
 سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: در پرونده انتخاب رئیس جمهور لبنان مسئله جدیدی وجود ندارد و اصرار داریم که یک موضوع داخلی است و هیچ کسی نمی‌تواند رئیس جمهوری را به لبنان تحمیل کند. باید تلاش‌ها برای یافتن چشم انداز و توافق برای حل مسئله ریاست جمهوری، ادامه پیدا کند. افزایش نرخ دلار و در نتیجه افزایش قیمت‌ها باید حل شود و خواسته‌های مردم در این باره کاملا به حق است. عامل اصلی آنچه در لبنان رخ می‌دهد، فشار‌های آمریکا و سیاست برداشت برنامه ریزی شده اموال و سپرده‌هاست.
دبیرکل حزب الله افزود: آمریکایی‌ها پیام‌های زیادی برای مذاکره مستقیم با ایران ارسال کردند، اما تهران آن را رد کرد. در مذاکرات مستقیم، خواسته‌های آمریکا هیچ حد و مرزی ندارد و نمی‌توان انتظار داشت که بتوانیم آن‌ها را برای حل بحران خودمان راضی کنیم. باید برای موفقیت بزرگ اقتصادی در کشور تلاش کرد و بازار‌های جایگزین مانند چین و روسیه پیدا کرد. هرگز اجازه نمی‌دهیم موضوع استخراج نفت از آب‌های سرزمینی لبنان به تاخیر بیفتد. درباره هر نوع تعلل در استخراج نفت از آب‌های سرزمینی لبنان هشدار می‌دهم و باید به طرف آمریکایی اعلام شود که از این موضوع فاصله بگیرد. به آمریکایی‌ها می‌گویم اگر بخواهید در لبنان هرج و مرج ایجاد کنید، شما همه چیز را از دست خواهید داد. هر کسی امید دارد که درد و رنج‌ها باعث خواهد شد حامیان مردمی ما دست از اصول و دستاوردهایشان بردارند، در توهم قرار دارد. به آمریکایی‌ها می‌گویم اگر لبنان را به سوی هرج و مرج سوق دهید، باید منتظر هرج و مرج در همه منطقه و در صدر آن، اسرائیل باشید.
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: شرایط داخلی فعلی در اسرائیل بی سابقه است، به ویژه که سران این رژیم درباره احتمال وقوع جنگ داخلی سخن می‌گویند. رئیس رژیم اشغالگر خودش به وجود نگرانی‌ها درباره احتمال انفجار قریب الوقوع در اوضاع داخلی و فروپاشی این رژیم، اعتراف کرد. به ملت فلسطین به ویژه نسل جوان در قدس، کرانه باختری و نوار غزه، ادای احترام می‌کنیم. ما امروز در برابر مقاومت و انتفاضه واقعی در فلسطین قرار داریم که ملت فلسطین از آن حمایت می‌کند.
سید حسن نصرالله افزود: کابینه فعلی احمق و کودن است و شاید در منطقه تنش آفرینی کند و این احتمال قوی و جدی است.

محاصره سوریه باید شکسته شود
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم سالگرد فرماندهان شهید این حزب، گفت: لبنان با چالش جدیدی روبروست که احتمال وقوع زلزله با توجه به پیش بینی کارشناسان است. دولت با اینکه دولت پیشبرد امور است، باید طرح‌های فوق العاده برای در نظر گرفتن احتمال وقوع زلزله، تدوین کند. لبنان با وجود امکانات محدودی که در اختیار دارد می‌تواند طرح فوق العاده و جامعی برای مقابله با احتمال وقوع زلزله، در نظر بگیرد. یکی از گام‌های ضروری که حکومت باید آن را بررسی کند، بازسازی ساختمان‌های آسیب دیده است. در زمان زلزله، نخستین چیزی که به ذهن من رسید، شرایط ساختمان‌ها در شهر طرابلس در شمال لبنان بود و به سرعت تلاش کردم از آمادگی برای کمک رسانی اطمینان پیدا کنم. اقدامات رسمی در لبنان برای کمک رسانی به سوریه برجسته بود و آنچه درباره اعمال فشار حزب الله در این باره گفته می‌شود، نادرست است. باید تلاش‌های لبنان برای کمک رسانی به سوریه ادامه پیدا کند تا بخشی از تلاش‌های عربی برای شکستن محاصره سوریه باشد. برنده نخست شکسته شدن محاصره سوریه، لبنان است.
 
انتقاد از برخورد دوگانه و تبعیض‌آمیز غرب با زلزله‌زدگان در سوریه و ترکیه
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: دولت آمریکا با تحریم‌ها علیه سوریه باعث شد مردم در نخستین روز‌های وقوع زلزله، جان خودشان را از دست بدهند. در تعامل با پیامد‌های زلزله در ترکیه و سوریه، شاهد برخورد دوگانه و برخورد‌های تبعیض آمیز بودیم. برخورد دوگانه غرب با موضوع زلزله ویرانگر در سوریه و ترکیه، سقوط غرب از نظر انسانیت بود. از همه دعوت می‌کنیم تا به سوریه و ترکیه کمک کنند تا بتوانند به زندگی طبیعی بازگردند که اصلی‌ترین چالش همین مسئله است.
دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه همه افراد در زمان وقوع زلزله، ضعف خودشان را احساس کردند، تاکید کرد باید از آن لحظات درس عبرت گرفت و درک کرد که همه چیز در دست خداوند است. همه ما احساس کردیم فاصله بین ما و مرگ، چند ثانیه است و کافی بود قدرت زلزله بیشتر شود. این زلزله باید برای همه ما یادآور زلزله بزرگ روز قیامت باشد که خداوند درباره آن به ما هشدار داده است. همه ما باید بدانیم که خداوند به ما عمر جدیدی داد و باید بدانیم که چطور از آن استفاده می‌کنیم.


 


جمعه 28 بهمن 1401 - 10:13:15