کمک 6 میلیارد دلاری مردم ترکیه به زلزله زدگان در یک شب

پنج شنبه 27 بهمن 1401 - 15:1:0
کمک 6 میلیارد دلاری مردم ترکیه به زلزله زدگان در یک شب

مردم ترکیه در جریان یک پویش همگانی که توسط چندین شبکه تلویزیونی و با حضور چهره‌های مشهور هنری و ورزشی برگزار شد، بیش از 6 میلیارد دلار به زلزله‌زدگان این کشور کمک کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه‌های تلویزیونی ترکیه در پویشی با عنوان «ترکیه یکدل» با حضور چهره‌های مشهور هنری، ورزشی و اقتصادی این کشور در جریان این پویش که شب گذشته به صورت زنده و مشترک از 200 شبکه تلویزیونی کابلی و ماهواره ای و 562 شبکه رادیویی دولتی و خصوصی ترکیه پخش شد، کمک مالی را خود را اهدا کردند.

در این برنامه، افراد مشهور هنری، ورزشی و تجاری گرد هم آمده و کمک‌‎های نقدی مردم را از سراسر ترکیه و برخی کشورهای جهان برای زلزله زدگان جمع آوری کرده و در اختیار هلال احمر و مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) قرار دادند.

بر اساس اعلام رسانه های ترکیه، در جریان این پویش مردمی، بیش از 115 میلیارد و 146 میلیون لیره ترک معادل 6 میلیارد و 100 میلون دلار برای کمک به زلزله زدگان 11 استان ترکیه جمع‌آوری شد و روند اهدای کمک‌های نقدی همچنان ادامه دارد.

به گزارش وبسایت خبر تورک، شهروندان ترکیه نیز در جریان این پویش با ارسال یک پیامک با عبارت «یکدل» (TEKYUREK) و با اهدای 50 لیره معادل 20.5 یورو به سازمان هلال احمر و آفاد مشارکت و بیش 9 میلیون پیامک اهدای کمک مردمی ارسال کردند.

علاوه بر کمک‌های نقدی کلان جمع آوری شده در روزهای گذشته، این پویش با استقبال گسترده مردم ترکیه مواجه شد و چهره‌های مشهور هنری، تجار، موسسات اقتصادی، بانک‌های خصوصی و شرکت‌های بزرگ صنعتی و تولیدی سیل کمک‌ها را که به صورت مستمر از طرف مجریان برنامه اعلام شد، به زلزله زدگان این کشور اهدا کردند.

این کمک‌ها جدا از کمک‌های موردی دیگر است که توسط افراد سرشناس ترکیه مانند هالوک لَوَنت به عنوان چهره هنری جمع‌آوری شده است؛ او به تنهایی بیش از 50 میلیون دلار کمک نقدی مستقیم و بیش از 150 میلیون دلار کمک وعده داده شده ارائه کرده است.

رسانه های ترکیه اعلام کردند که همه کمک های نقدی جمع آوری شده تحویل سازمان هلال احمر و مرکز مدیریت بحران و حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) می شود و تنها در امور مربوط به مدیریت و رفع عوارض زلزله هزینه خواهد شد.

کنفدراسیون شرکت‌ها و تجارت ترکیه (Turkonfed) چند روز پیش میزان خسارت فاجعه زلزله این کشور را بالغ بر 84 میلیارد دلار برآورد و اعلام کرد که 74 میلیارد دلار آن به تخریب ساختمان‌ها و 10 میلیارد دلار نیز به تولید ناخالص داخلی مربوط می‌شود. در این زمین لرزه تاکنون بیش از 36 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 27 بهمن 1401 - 14:5:15

دسته بندی :