پافشاری بر اصول در دوازدهمین سالگرد انقلاب ملت بحرین

پنج شنبه 27 بهمن 1401 - 10:12:51

به رغم گذشت 12 سال از انقلاب 14 فوریه مردم بحرین و ادامه سرکوبگری وحشیانه، ملت بحرین همچنان به انقلاب خود و حق تعیین سرنوشت خود و اثبات این اصل که مردم منبع قدرت هستند، پایبند است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» با موضوع دوازدهمین سالگرد انقلاب بحرین آمده است: به همین مناسبت و به رغم ادامه مصادره حق ملت بحرین برای برخوردار شدن از عدالت اجتماعی و سیاسی، مناطق متعددی در بحرین صحنه تظاهرات علیه سیاست های سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه بود و تظاهرکنندگان خواستار ادامه جنبش مسالمت آمیز تا تحقق اهداف انقلاب 14 فوریه شدند.

دوازدهمین سالگرد انقلاب بحرین در حالی برگزار می شود که ملت بحرین همچنان هزینه قیام علیه حاکمیت را می پردازد. بحرینی ها به رغم همه چالش ها، همچنان به مسیر خود ادامه می دهند تا بگویند بر اهداف انقلاب خود برای احقاق حق و تحقق بخشیدن به عدالت اجتماعی و مخالفت با سیاست سرکوبگرانه حاکمان این کشور اصرار دارند.

جنبش جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین در بیانیه ای اعلام کرد انقلاب مردمی در بحرین به منزله «همه پرسی» گسترده در خصوص عدم مشروعیت حاکمیت این کشور است. این بیانیه می افزاید، شعارهای مردم بحرین، روشن و شفاف بود و آنها خواستار سرنگونی رژیم و برکناری آل خلیفه هستند که بیش از دو قرن و نیم با توسل به زور بر بحرین حکومت کرده و ثروت و منابع کشور را به غارت برده و فرزندان اصیل ملت بحرین را از حق مشارکت واقعی در قدرت محروم کرده و بیگانگان را با دادن تابعیت و امتیازات خاص، جایگزین ساکنان اصلی بحرین کرده است.

این جنبش در بیانیه خود خواستار مشخص شدن سرنوشت بیش از 5 هزار زندانی سیاسی و حقوقی و سران مخالفان سیاسی و علما و فقها شده است که در زندان ها به سر می برند و برخی از آنها منتظر اجرای حکم اعدام هستند و برخی نیز از کشور اخراج و سلب تابعیت شده اند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 27 بهمن 1401 - 10:12:44