تظاهرات گسترده در فرانسه علیه قانون بازنشستگی

سه شنبه 25 بهمن 1401 - 13:0:28

ادامه یافتن اعتراضات گسترده در پاریس و سایر شهرهای فرانسه علیه قانون افزایش سن بازنشستگی، نشان دهنده نارضایتی فرانسوی ها از سیاست های مکرون و دولت او است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر با موضوع تظاهرات علیه قانون بازنشستگی در فرانسه آمده است: مشاهده صدها هزار تظاهرکننده فرانسوی در خیابان های پاریس به صحنه ای عادی تبدیل شده است. 93 درصد شرکت کنندگان در این اعتراضات با قانون افزایش سن بازنشستگی که امانوئل مکرون از دوره نخست ریاست جمهوری اش برای اجرایی کردن آن تلاش می کند، مخالف هستند.

اتحادیه سندیکاهای کارگری، تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات را بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر –شامل 500 هزار نفر در پاریس- برآورد کرد در حالی که وزارت کشور فرانسه تعداد تظاهرکنندگان در سراسر فرانسه را بیش از 950 هزار نفر برآورد کرده است. در زمان برپایی این اعتراضات، برخوردهایی بین نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان روی داد که کانتینرها و خودروها را در پاریس به آتش کشیدند. پلیس فرانسه برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد.

ادامه یافتن اعتراضات با این گستردگی نشان دهنده نارضایتی فرانسوی ها از سیاست های مکرون و دولت او است که فقط در جهت منافع ثروتمندان است و منافع طبقه کارگر را قربانی می کند. نمایندگان سندیکاها می گویند راه های دیگری برای افزایش درآمد دولت وجود دارد مثل افزایش مالیات افراد بسیار ثروتمند یا درخواست از کارفرمایان و بازنشستگان ثروتمند برای مشارکت بیشتر در تامین مالی دولت.

به نظر می رسد اعتراضات در فرانسه علیه سیاست های مکرون در حال شدت پیدا کردن است و سندیکاها از آغاز اعتصاب سراسری کارکنان بخش های عمومی و خصوصی در روزهای آینده خبر می دهند که اقتصاد کشور را فلج خواهد کرد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 25 بهمن 1401 - 13:0:14