آمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه به 34هزار رسید

دو شنبه 24 بهمن 1401 - 11:13:41
آمار قربانیان زلزله ترکیه و سوریه به 34هزار رسید

شمار جان‌باختگان زلزله بزرگ ترکیه و سوریه به بیش از 34 هزار تن رسید و تیم‌های امداد و نجات همچنان در حال جستجو در بین آوارها هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در این زمین‌ لرزه 7.7 ریشتری که دوشنبه هفته گذشته در جنوب ترکیه و شمال سوریه رخ داد، تعداد قربانیان در ترکیه 29 هزار و 605 تن و تعداد قربانیان از سوریه حدود 4500 تن اعلام شده است.
تیم‌های امداد و نجات صبح امروز (دوشنبه 13 فوریه) تعدادی از افراد را از زیر آوار زنده بیرون کشیدند، از جمله یک کودک 7 ساله در استان ختای ترکیه 163 ساعت پس از زمین‌لرزه زنده نجات یافت. با وجود این به مرور زمان امید به پیدا کردن افراد زنده جدید رو به کاهش است.
همزمان دفاع مدنی در مناطق تحت کنترل مخالفان سوریه از پایان عملیات امداد و نجات خبر داد.
در تازه‌ترین پس‌لرزه‌ها، مرکز لرزه‌نگاری ترکیه از ثبت دو زمین‌لرزه با شدت 4.1  ریشتر و 4.6 ریشتر در همین منطقه در روز یکشنبه خبر داد. مرکز لرزه‌نگاری اروپا نیز از ثبت 70 پس‌لرزه میان 3-4.7 ریشتری در ترکیه خبر داد.
براساس گزارش منابع خبری ، انتقادها از عملکرد سازمان ملل در کمک به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در سوریه افزایش یافته است.
«مارتین گریفیتس»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، گفت: جامعه بین‌المللی در حق کسانی که در شمال غرب سوریه به سر می‌برند کوتاهی کرده و آنان حق دارند که احساس کنند نادیده گرفته شده‌اند.
قرار است شورای امنیت سازمان ملل امروز (دوشنبه) در جلسه‌ای پشت درهای بسته موضوع زمین‌لرزه در ترکیه و سوریه را بررسی کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 24 بهمن 1401 - 11:1:20

دسته بندی :