اردوغان تلفات زمین لرزه ترکیه را 14 هزار نفر اعلام کرد

پنج شنبه 20 بهمن 1401 - 17:54:44
اردوغان تلفات زمین لرزه ترکیه را 14 هزار نفر اعلام کرد

رئیس جمهور ترکیه در بازدید از مناطق زلزله زده در جنوب شرق این کشور، شمار جان باختگان در این رویداد طبیعی تلخ را تاکنون بیش از 14 هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با حضور مقابل دوربین رسانه‌ها، به ارائه توضیحات و آماری از خسارات و تلفات زلزله شدید روز دوشنبه در جنوب این کشور پرداخت.

اردوغان که بعد از بازدید از مناطق زلزله‌زده در استان غازی‌ آنتپ صحبت می‌کرد، گفت شمار قربانیان دو زلزله شدید روز دوشنبه در 10 استان جنوب ترکیه به 14 هزار و 14 کشته و 63 هزار و 794 مجروح افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه دولت ترکیه از زمان وقوع زلزله با همه نهادهای خود در میدان حاضر شده، توضیح داد: «هدف ما این است که خانه‌ها برای جایگزینی ساختمان‌های تخریب‌شده را در مدت یک سال بسازیم».

رئیس جمهور ترکیه با حمله مجدد به انتقادات از ضعف امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده، اظهار داشت: «متاسفانه کسانی هستند که این موضوع را به سوژه برای سوء استفاده سیاسی تبدیل می‌کنند».

اردوغان ادامه داد: «از یک طرف کارهایی برای توزیع کمک‌ها داریم، از طرف دیگر محموله‌هایی هستند که از خارج می‌آیند. محموله‌های دریافتی را با سرعت توزیع خواهیم کرد».

وی همچنین افزود: «با رای‌گیری امروز در مجلس، اعلام وضعیت فوق‌العاده در 10 استان زلزله‌زده اجرایی می‌شود». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 20 بهمن 1401 - 17:54:36

دسته بندی :