المیادین بررسی کرد:

انسان دوستی گزینشی غرب در کمک رسانی به زلزله زدگان

پنج شنبه 20 بهمن 1401 - 11:15:14
انسان دوستی گزینشی غرب در کمک رسانی به زلزله زدگان

تمرکز کشور‌های غربی بر کمک رسانی به زلزله زدگان در ترکیه و خودداری و حتی ممانعت از ارسال کمک برای زلزله زدگان در سوریه، انسان دوستی گزینشی آن‌ها را آشکار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، زلزله اخیر در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه که به هر دو کشور آسیب زیادی وارد کرد، دورویی غربی ‌ها و انسان دوستی گزینشی آنها را آشکار کرد. خودداری غربی ها از کمک رسانی به مردم سوریه و معضل تحریم‌های آمریکا که مانعی در برابر امدادرسانی به قربانیان این فاجعه در سوریه محسوب می شود، نشان می دهد غربیها چطور بر خلاف تبلیغات خودشان، ملت‌ها را قربانی می کنند تا برنامه های سیاسی خودشان را محقق کنند. 

شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی در این باره اعلام کرد، در برابر بسیج جهانی برای ارسال کمک ها به مناطق آسیب دیده در ترکیه، هیچ تمایلی برای به چالش کشیدن تحریم‌های آمریکا و خارج کردن سوریها از زیر آوار محاصره، وجود ندارد. در حالی که سوریه نیاز ضروری و گسترده به تجهیزات و حضور متخصصان دارد، غرب بار دیگر بر اساس دستور واشنگتن عمل می کند که با تحریم‌هایش مانعی در برابر هر نوع امید سوری ها برای کمک رسانی به زلزله زدگانی است که زیر آوارها گرفتار شده اند. در حالی که با گذشت زمان، شانس نجات این افراد، کاهش می یابد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با صراحت اعلام کرد کمک های آمریکا به سوریه شامل حال کسانی خواهد بود که آنها را شرکای انسانی مورد حمایت آمریکا خواند. بایدن در این سخنان، مستثنی کردن مناطق در کنترل دولت سوریه از دریافت کمک ها را توجیه کرد. کمک‌هایی که مشخص شد هیچ هدف انسانی ندارد و فقط با انگیزه سیاسی ارسال می شود.

انسان دوستی گزینشی محدود به دولت های غربی که از دیکته‌های آمریکا پیروی می کنند، نبود، بلکه به رسانه‌های غربی هم گسترش یافت و این رسانه ها هم بر اساس معیارهای دوگانه عمل کردند و هیچ پوشش خبری از گستردگی فاجعه در سوریه نداشتند و در خبرهایی هم که پخش می کنند، به انتقاد از دولت سوریه می پردازند. در برابر نفاق غرب، کشورهایی که خودشان در محاصره غرب قرار دارند، برای کمک رسانی به سوریه پیش‌قدم شدند و تحریم‌های آمریکا را به چالش کشیدند.

ایران و روسیه چند فروند هواپیما حامل کمک های انسان دوستانه به دمشق ارسال کردند. عراق هم پل هوایی به سوریه برای ارسال فوری محموله‌های کمک‌رسانی ایجاد کرد. حتی لبنان که خودش با بحران شدید اقتصادی رو به روست، یک تیم امداد و نجات به سوریه اعزام کرد. تونس، الجزایر، اردن و امارات هم کمک‌هایی به سوریه ارسال کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 20 بهمن 1401 - 11:15:5