آغاز بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصر

دو شنبه 17 بهمن 1401 - 11:20:18

آیین افتتاحیه بیست‌ونهمین مسابقات جهانی قرآن کریم از روز شنبه در یکی از هتل‌های قاهره کار خود را آغاز کرد.

ویژه‌ -الکوثر:  آیین افتتاحیه بیست‌ونهمین مسابقات جهانی قرآن کریم با حضور «اشرف صبحی» وزیر جوانان و ورزش و «محمد مختار جمعه»، وزیر اوقاف مصر و «عمرو اللیثی» رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی آغاز شد.
«محمد مختار جمعه»  وزیر اوقاف مصر در مراسم افتتاحیه این مسابقه تصریح کرد: بیست ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سرزمین مبارک مصر یک رویداد قرآنی منحصر به فرد است که از شنبه تا چهارشنبه در قاهره عزیز برگزار می‌شود و آسمان جهان را روشن و فضای آن را نورانی می‌سازد.
دراین دوره ازمسابقات  ۱۰۸ شرکت کننده از ۵۸ کشور جهان  حضور دارند. شیخ جابر طایع، رئیس سابق حوزه دینی وزارت اوقاف نیز از دو برابر شدن جوایز نقدی در این دوره از مسابقات خبرداد.
وی با ابراز خوشحالی از برگزاری این مسابقات و همچنین حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای غیر عربی، این امر را ناشی از گسترش حضور اسلام و قرآن در تمام کشورهای جهان توصیف کرد.
عمرو اللیثی رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در آیین افتتاحیه، بر نقش و پیام مهم این مسابقات و نقش قاریان بزرگ مصری در آموزش و حفظ قرآن کریم تاکیدکرد.
بیست و نهمین مسابقات جهانی قرآن کریم با حضور جمعی از علما، سفرا و اصحاب رسانه و شرکت کنندگان و داوران با نام «شیخ مصطفی اسماعیل» قاری مشهور مصری آغاز شده است.  منبع: المصری الیوم


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 17 بهمن 1401 - 11:2:12

دسته بندی :