غارت معادن طلای یمن به دست اشغالگران

یک شنبه 16 بهمن 1401 - 17:30:0

گزارش‌ها نشان می دهد اشغالگران یمن علاوه بر تحمیل سیطره خود بر بخش وسیعی از این کشور و به دست گرفتن کنترل بنادر و فرودگاه های آن، غارت معادن ارزشمند یمن به ویژه معادن طلا در استان حضرموت را آغاز کرده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارشی که در قالب برنامه «مع المراسلین» از شبکه الکوثر پخش شد آمده است: ائتلاف اشغالگر سعودی- آمریکایی- اماراتی، در استان های اشغالی یمن فضای بی‌قانونی و هرج و مرج را ایجاد کرده اند تا در سایه آن بتوانند منابع نفت و گاز و معادن و آبزیان این استان ها را غارت کنند. امارات متحده عربی، حضور در ائتلاف متجاوز به یمن را فرصتی می داند که با استفاده از آن می تواند منابع این کشور از جمله معادن طلا را با کمک مزدوران خود غارت کند. ابوظبی که مزدورانش کنترل استان های اشغالی جنوبی و شرقی یمن و جزایر راهبردی و بنادر و فرودگاه های آن را در اختیار دارند، اکنون چشم طمع به معادن طلای استان حضرموت دوخته و غارت مخفیانه این معادن را آغاز کرده است.

کارشناسان معتقدند نیروهای اشغالگر از سال 2012 مقدار زیادی از سنگ های ارزشمند و منابع معدنی یمن را از طریق بندر الضبه از استان حضرموت به ابوظبی قاچاق کرده اند. اشغالگران اماراتی از فرودگاه الریان برای جابجایی کارگران و مزدوران خود استفاده می کنند.

غارت بی‌حساب و کتاب منابع و ثروت های یمن در حالی ادامه دارد که مردم این کشور با فقر و وخامت اوضاع اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 16 بهمن 1401 - 15:31:11