جدی‌ترین مانع در برابر بلندپروازی‌های بن سلمان

سه شنبه 4 بهمن 1401 - 18:30:0

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ، کاهش سرمایه گذاری خارجی در عربستان را که ریشه در بی‌اعتمادی سرمایه گذاران دارد، بزرگترین مانع در برابر تحقق بلندپروازی‌های ولیعهد سعودی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارشی که در قالب برنامه «حول العالم» از شبکه الکوثر پخش شد آمده است: با کاهش 85 درصدی میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در عربستان سعودی در سال 2022، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ اعلام کرد جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در عربستان، بزرگترین مشکلی است که برنامه چشم انداز محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را تهدید می کند. این موضوع با وجهه منفی بن سلمان در سطح بین المللی بی ارتباط نیست.

بلومبرگ در گزارشی افزود، حتی وقتی یادداشت های تفاهم با شرکت های بین المللی امضا می شود، واقعیت ها نشان می دهد که منابع مالی وارد عربستان نمی شود. این خبرگزاری بزرگترین مشکل عربستان را فقدان اعتماد سرمایه گذاران خارجی دانست که موجب شده است سرمایه گذاری خارجی در این کشور در سطح مورد انتظار دولت نباشد.

به رغم اقدامات نصفه و نیمه ریاض برای آزادسازی اقتصاد و گشودن باب سرمایه گذاری در فناوری های نوین، سرمایه گذاری خارجی به شکلی که انتظار می رفت، جذب نشده است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 4 بهمن 1401 - 15:55:59

پربازدیدها