ادامه اعتراضات و اعتصاب در سرزمین های اشغالی

دو شنبه 3 بهمن 1401 - 10:13:35
ادامه اعتراضات و اعتصاب در سرزمین های اشغالی

بیش از ۱۳۰ شرکت بزرگ صهیونیستی اعلام کردند که روز سه‌شنبه در اعتراض به اصلاحات بنیامین نتانیاهو در دستگاه‌ قضایی از جمله کاهش اختیارات دیوان عالی اسرائیل ، دست از کار خواهند کشید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روزنامه "یدیعوت آحارانوت" در این باره گزارش داند که این شرکت‌ها که از ستون‌های اصلی اقتصاد اسرائیل هستند، تصمیم گرفتند که روز سه‌شنبه در هشدار به نتانیاهو برای لغو طرح خود، اعتصاب می کنند.
کمپین "مبارزه علیه کودتا" که شامل جمعیت‌ها، هیأت‌های اسرائیلی مخالف دولت نتانیاهوست، در بیانیه‌ای اعلام کرد که کودتای دیکتاتوری بشدت به حقوق مدنی و اقتصادی اسرائیل و تمام سازمان‌ها خسارت خواهد زد.
این کمپین اعلام کرد: به همین دلیل، ما خواهان اتخاذ اقدامات ریشه‌ای هستیم، با وجود خسارت اقتصادی، ما به عنوان نخستین گام، دست به این کار خواهیم زد تا به دولت اسرائیل بگوییم که کودتا هرگز به سرانجام نخواهد رسید و اسرائیل هرگز دیکتاتوری نخواهد بود، چرا که در غیر این صورت حتی یک روز نیز نمی تواند بدون مسیر اصلی اقتصادی به حیات خود ادامه دهد.
این کمپین همچنین خبر داد که انتظار می رود که پنجشنبه آینده نیز سرزمین‌های اشغالی شاهد اعتراضات گسترده‌تری باشد و تظاهرات گسترده‌ای نیز شنبه شب علیه اقدامات دولت در خیابان "کابلان" تل آویو انجام شود.
شنبه شب گذشته بود که بیش از ۱۳۰ هزار اسرائیلی در دو تظاهرات در تل آویو علیه اصلاحات قضایی یاریو لیوین وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو دست به تظاهرات اعتراضی زدند.
لیوین تمرکز خود را بر تهیه طرح قوانین لازم برای انجام اصلاحات در سیستم قضایی اسرائیل معطوف کرده تا آن را در پایان ژانویه به کمیسیون قانون گذاری و قانون اساسی در کنست بفرستد.
روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد که لیوین چهارشنبه سه هفته پیش از "اصلاحات جامعه و گسترده و جنجال برانگیز در سیستم قضایی و قانونی اسرائیل" خبر داد، اصلاحاتی که در صورت تصویب، می توان گفت، ریشه دار ترین تغییرات در سیستم حکمرانی در اسرائیل است.
براساس گزارش این رسانه، تغییراتی که لیوین آن را در کنفرانس مطبوعاتی در کنست مشخص کرد، بشدت از قدرت دیوان عالی اسرائیل خواهد کاست و به دولت اجازه خواهد داد که کمیته انتخاب قضات را در دست گیرد و همچنین به صورت گسترده از قدرت مشاوران حقوقی دولت نیز کم خواهد کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


دو شنبه 3 بهمن 1401 - 9:20:19

پربازدیدها