آمریکا شریک بن سلمان در سرکوب مخالفان عربستانی

شنبه 1 بهمن 1401 - 18:45:0
آمریکا شریک بن سلمان در سرکوب مخالفان عربستانی

فعال سعودی و مدیر مرکز رسانه‌ای شبه جزیره عربستان بااشاره به کارنامه سیاه حقوق بشری آل سعود اعلام کرد که آمریکا در سرکوب ملت عربستان با بن سلمان ها همکاری می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، « محمد العمری»  در گفت‌و گو با العهد با بیان اینکه وضعیت عربستان سعودی در میان کشورهای عربی مستثنی است، افزود: این کشور خارج از محدوده تعاریف بشردوستانه و اسلامی است و تقلب و فریبکاری بزرگی در این سرزمین  وجود دارد.
وی تصریح کرد: آنچه در عربستان سعودی اتفاق می‌افتد این است که ما تنها  یک پادشاه و  ولیعهد داریم. شهروندان اهمیتی ندارند. اگر جامعه جهانی نبود، آنها  نیز همگی به اعدام محکوم می‌شدند و این حکم مستقیماً اجرا می‌شد. انسان در شبه جزیره عربستان به تمام معنا له شده است.
محمد العمری در خصوص فقدان آزادی سیاسی و مذهبی در عربستان  تاکید کرد  که حکومت آل سعود بر سه رکن بنا شده است. رکن اول سیاسی به این معناست که حکومت فقط تنها برای آل سعود است. رکن دوم تکیه به وهابیت است و رکن سوم هم حکفرمایی فرهنگ نجدی  است. دولت سعودی تمام آزادی‌های مذهبی و فرقه‌ای را از بین می‌برد و آنها را کاملاً با قدرت در هم می‌کوبد. 
وی در خصوص تشدید صدور احکام اعدام علیه فعالان به ویژه عوض القرنی گفت: آخرین آمار اعلام شده و مستند حاکی از آن است که 61 نفر در عربستان محکوم به اعدام هستند که از جمله 3 نفر  به طور قطعیت به این حکم محکوم هستند و اکثر آنها به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز  مجازات می شوند. 
مدیر مرکز رسانه ای شبه جزیره عربستان گفت: احکام حبس بسیار طولانی مانند 15، 30 و 60 سال در پرونده بازداشت شدگان  مانند « سلمی الشهاب»، « نوره القحطانی»، « مهدیه المروزقی»  نتیجه  تبانی  آمریکایی‌ها با « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی است؛چرا که بعد از سفر « جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به عربستان صدور احکام حبس‌های طولانی علیه منتقدان  افزایش یافت و این توطئه‌ای علیه مردم سعودی است. 
العمری  در ادامه افزود: آمریکا از  پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی  و بقیه پرونده‌های داخلی حمایت کرد. از این رو،  آل سعود  برای مدت طولانی زنان را زندانی کرده و معترضان را اعدام می‌کند.
محمد بن سلمان از زمان روی کار آمدن در سال 2017، الگوی حکومتی سرکوبگرانه و وحشیانه را در عربستان تداوم بخشیده است. مجازات اعدام به عنوان یک ابزار سیاسی توسط مقامات سعودی مورد استفاده قرار گرفته است و این مجازات برای گسترش ترس در این کشور و ارعاب شهروندان به ویژه در میان فعالان حقوق بشر در تلاش خانواده حاکم طراحی شده است.

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


شنبه 1 بهمن 1401 - 11:59:51

پربازدیدها