کارشناس لبنانی : سوریه دروازه اصلی محور مقاومت است

پنج شنبه 29 دی 1401 - 19:22:4

نویسنده و پژوهشگر سیاسی لبنانی در گفتگو با شبکه الکوثر با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در تقویت توانمندی محور مقاومت ، سوریه را دروازه اصلی این محور دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عمران زهوی پژوهشگر سیاسی از بیروت در گفتگو با برنامه «صحافه الیوم» شبکه الکوثر گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران و رویکرد امام خمینی رحمه الله از بدو تأسیس این انقلاب اسلامی و پس از پیروزی آن روشن بوده است.
وی افزود: امروز ایران به طور خاص با کشورهای محور مقاومت و دیگر کشورها تا ونزوئلا تعامل دارد، این یعنی از بعد انسانی، اخلاقی و دینی، وقتی برادرتان از شما درخواست می کند باید به او کمک کنید. دوم اینکه ، یک مسئله راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و آن ریشه کنی این غده سرطانی یعنی رژیم صهیونیستی است که علاوه بر این محور مقاومت نیز همین راهبرد را  دارد.
عمران زهوی تصریح کرد : امروز آنچه در سوریه که دروازه اصلی محور مقاومت است در جریان است در نتیجه مرزهای جغرافیایی با این رژیم است، بنابراین حضور جمهوری اسلامی ایران با حمایت کافی از سوریه و آمیخته شدن خون ایرانیان با خون نیروهای سوریه و حتی حضور حزب الله در سوریه موجب شد همه معادلات به هم بخورد و به طور خاص شهید سلیمانی نقش مهمی در تغییر این معادله جهانی داشت چرا که او بود که روسیه را متقاعد ساخت در سال 2015 وارد سوریه شود تا سوریه به کشوری با عظمت تبدیل شود.


 


پنج شنبه 29 دی 1401 - 19:17:18