مراسم اهدای جایزه بین المللی ادبیات مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی در لبنان

پنج شنبه 29 دی 1401 - 16:51:0

هنرمندان و شاعرانی از 11 کشور جهان با عشق ه شهید سلیمانی در دومین دوره مراسم جایزه بین المللی شهید سلیمانی برای ادبیات مقاومت شرکت کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، احمد محبی خبرنگار ما در بیروت در گزارشی از این مراسم در قالب برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر افزود : جمعیت هنری و رسانه ای «اسفار» مراسم توزیع جایزه بین المللی ادبیات مقاومت شهید قاسم سلیمانی را در چهار بخش «ادبیات داستانی ، شعر ، داستان کوتاه و فیلمنامه کوتاه» برگزار کرد و 12 نفر عناوین اول تا سوم را در این چهار بخش از آن خود کردند.
نفر نخست در بخش شعر ، شاعر ضیاء الکیلانی از مصر درباره حضور خود به خبرنگار ما گفت: « هیچ نویسنده ای نیست که چیزی در درون خود نداشته باشد که بنویسد اما با مقاومت ارتباط نداشته باشد. و این جایزه تنها جایزه ای در جهان عرب است که به ادبیات مقاومت می پردازد.»
هلا ضاهر از لبنان به عنوان نفر دوم در بخش داستان کوتاه به خبرنگار الکوثر گفت: هدف ما جهاد فی سبیل الله است و یکی از روشهای جهاد ، جهاد با قلم است.
بانی این مراسم، دبیرکل حزب الله، سید حسن نصرالله در این مراسم سخنرانی کرد و در آن بر اهمیت حضور  یاد شهدا در اذهان ، تاکید کرد.
برگزار کنندگان پیش بینی می کنند میزان مشارکت در سومین دوره این جایزه که چهار ماه دیگر فراخوان آن صورت خواهد گرفت به زبان های مختلف گسترش یابد.
شهید سلیمانی نماد آرمان مقاومتی خواهد ماند که واقعاً شایسته است برای آن کلمات خرج شود.
او برنده جایزه بزرگ شد و شهید شد و امروز با جایزه خود از سازندگان تجلیل می کند و راه آنها همچنان ادامه دارد.


 


پنج شنبه 29 دی 1401 - 18:13:23