ائتلاف سعودی سال گذشته چند یمنی را به شهادت رساند؟

چهار شنبه 28 دی 1401 - 13:2:33
ائتلاف سعودی سال گذشته چند یمنی را  به شهادت رساند؟

مرکز بین المللی کشف و خنثی سازی مین‌ها آمار دقیقی از قربانیان جنگ عربستان ضد یمن در سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) منتشر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این مرکز در گزارش سالانه خود اعلام کرد: انفجار بمب‌های خوشه‌ای و مین‌های بجای مانده از حملات نیرو‌های متجاوز در تعدادی از استان‌ها در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۲۴۴ شهید و ۴۹۰ مجروح برجا گذاشت که در میان آن‌ها کودکان و زنان نیز دیده می‌شود. اکثر این قربانیان از ساکنان استان الحدیده هستند.
این گزارش همچنین از شهید و زخمی شدن ۶۴ زن، شهادت ۵۴ کودک و مجروح شدن ۱۷۷ کودک دیگر بر اثر انفجار بمب و مواد منفجره بجای مانده در استان‌ها خبر داد.
در این گزارش آمده است: بیشترین قربانیان در استان الحدیده بوده است به طوری که انفجار مین‌ها و بمب‌های باقیمانده از تجاوز نیرو‌های دشمن در استان الحدیده سبب شهادت ۱۳۷ نفر و زخمی شدن ۲۱۸ نفر شد که بیشتر آن‌ها کودکان هستند.
این مرکز در گزارش سالانه خود همچنین بیان کرد: ۲۰ هزار و ۲۵۲ حلقه مین، بمب خوشه‌ای و مواد منفجره باقی مانده از جنگ در چندین استان کشف و جمع آوری و ۵۰۰ سلاح جنگی و بمب نیز به صورت یکجا منهدم شد. همچنین دو عملیات برای انهدام بمب‌های باقی مانده از تجاوزات دشمن در استان الحدیده انجام شد.
این گزارش را که سرتیپ علی صفره رئیس مرکز اجرایی کشف و خنثی سازی مین‌ها ارائه داد، حاکی از دستاورد‌های استان الحدیده در دوره گذشته در زمینه پاکسازی مساحتی بالغ بر سه میلیون متر مربع، از وجود مین‌ها و بمب‌های خوشه‌ای است.
سرتیپ صفره در این گزارش اشاره کرد: تیم‌های میدانی مرکز اجرایی کشف و خنثی سازی مین‌ها بزرگترین عملیات انهدام مین‌ها و بمب‌ها را با منهدم کردن بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ حلقه مین و مواد منفجره انجام دادند که شامل انواع مین ها، بمب‌های خوشه‌ای و سایر مواد منفجره باقیمانده از جنگ متجاوزان بوده است که از مناطق الحالی و الحوک در استان الحدیده کشف و منهدم شدند.
وی  نبود امکانات، دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن برای کشف مین‌ها و بمب‌های خوشه‌ای را به عنوان چالش و مشکلات پیش روی مرکز اجرایی کشف و خنثی سازی مین‌ها استان الحدیده توصیف کرد و گفت: این مرکز به این دستگاه‌ها و تجهیزات نیاز دارد تا بتواند وظیفه انسانی خود را برای پاکسازی تمام مناطق از مین‌ها و بمب‌های خوشه‌ای بجای مانده از تجاوزات دشمن در استان الحدیده انجام دهد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


چهار شنبه 28 دی 1401 - 13:2:29

دسته بندی :