در نشست داووس مطرح شد:

وزیر خارجه عربستان: مسیرهایی برای توافق با ایران وجود دارد

چهار شنبه 28 دی 1401 - 8:48:10
وزیر خارجه عربستان: مسیرهایی برای توافق با ایران وجود دارد

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نشست داووس بااشاره به روابط تهران - ریاض تأکید کرد که گفت‌وگو بهترین راه برای حل اختلافات در منطقه است و مسیرهایی برای توافق با ایران وجود دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بن فرحان با بیان اینکه عربستان شراکت قوی با آمریکا دارد ولی این به معنای توافق بر سر همه چیز بین دو طرف نیست، تصریح کرد: در تلاش هستیم که مسیری برای گفت‌وگو با همه ایجاد کنیم و بر توسعه تمرکز داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: تمرکز بر توسعه، اشاره قوی به ایران است مبنی بر اینکه مسیرهایی برای توافق وجود دارد. با ایران تماس داشته‌ایم در تلاش هستیم راهی برای گفت‌وگو ایجاد کنیم.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سی‌ام آذر ماه  که برای شرکت در نشست بغداد ۲ به امان پایتخت اردن سفر کرده بود در توئیتی از گفت‌وگو با فیصل بن فرحان در حاشیه این نشست خبر داد. وی در این باره نوشت: «وزیر خارجه عربستان در این دیدار نسبت به آمادگی کشورش برای ادامه مذاکرات با ایران ابراز اطمینان کرد».

در همین ارتباط، سعد عبد الله الحامد نویسنده و تحلیلگر سعودی به تازگی گفت که عربستان بارها از روابط سازنده و حسن همجوری با ایران استفبال کرده است. الحامد با اشاره به اینکه روابط عربستان با چین و روسیه باعث شده است که در زمینه مذاکرات ریاض-تهران، «جو مثبتی» ایجاد شود، ادامه داد: چین و روسیه در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کند.
بغداد از آوریل ۲۰۲۱ میزبان پنج دور گفت‌و‌گو میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی بوده است که آخرین آن در آوریل گذشته در زمان دولت مصطفی الکاظمی بود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

 


چهار شنبه 28 دی 1401 - 8:48:6