پیام‌های سفر امیرعبداللهیان به لبنان و سوریه

سه شنبه 27 دی 1401 - 15:18:43

با توجه به تحولات اخیر در منطقه، سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به لبنان و سوریه، حاوی پیام های سیاسی متعددی بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارشی که در قالب برنامه «قضیه ساخنه» با موضوع سفر امیرعبداللهیان به لبنان و سوریه از شبکه الکوثر پخش شد آمده است: دمشق پایتخت سوریه صحنه تحرکات دیپلماتیک بود که محور آن را مذاکرات حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با مقامات سوری با هدف بررسی و هماهنگ کردن برخی مسائل بین دوکشور تشکیل می داد. بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با امیرعبداللهیان تاکید کرد هماهنگی بین دوکشور در شرایط کنونی که شاهد تحولات سریع منطقه ای و بین المللی هستیم، برای تامین منافع مشترک دوکشور اهمیت زیادی دارد.

وزیر امور خارجه ایران علاوه بر بشار اسد، با همتای سوری خود فیصل المقداد نیز در مقر وزارت امور خارجه سوریه دیدار کرد. در این دیدار دوطرف بر تقویت روابط بازرگانی و اقتصادی دوکشور و ارتقاء آن متناسب با سطح روابط سیاسی، تاکید کردند.

وزیر امور خارجه ایران پیش از پایان سفر به سوریه، در نشست مشترک رهبران گروه های فلسطینی در دمشق شرکت کرد که در آن تازه ترین تحولات در سرزمین های فلسطینی بررسی و بر حمایت مستمر ایران از مبارزات ملت فلسطین تاکید شد. نمایندگان جنبش حماس برای نخستین بار پس از سال ها در چنین نشستی شرکت کردند.

امیرعبداللهیان پیش از سوریه، به لبنان سفر و در بیروت بر عمق روابط ایران و لبنان و آمادگی تهران برای ارائه هرنوع کمک به لبنان و مردم آن در برابر بحران‌ها تاکید کرد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 27 دی 1401 - 15:18:38