امیرعبداللهیان و بشار اسد در کاخ الشعب دیدار کردند

یک شنبه 25 دی 1401 - 15:19:0

همزمان با نقاط عطف تاریخی و تغییرات فوری بین المللی، هواپیمای دیپلماتیک ایرانی حامل حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در فرودگاه بین المللی دمشق از لبنان به زمین نشست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خبرنگار ما در گزارشی از دمشق در قالب برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر افزود : امیرعبداللهیان در فرودگاه دمشق مورد استقبال فیصل المقداد همتای سوری خود قرار گرفت و دو طرف گفتگوی صمیمی انجام دادند که مورد توجه رسانه ها قرار گرفت که نشان دهنده عمق روابط راهبردی بین سوریه و ایران است که  به گفته دو وزیر، همکاری در همه زمینه ها در حال توسعه است.
وزیر امور خارجه ایران با حمل پرونده‌های مهم زیادی برای دیدار با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه راهی کاخ جمهوری شد و آخرین تحولات و روابط دوجانبه و بین‌المللی به ویژه چرخش ترکیه به سمت سوریه و نشست نظامی وزرای دفاع در مسکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
امیرعبداللهیان در یک سفر کوتاه که شامل لبنان، سوریه و مسکو بود، درحالی به دمشق سفر کرد که بر اساس اطلاعات فاش شده در رسانه ها، این سفر قبل از سفر مهم ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به سوریه و ترکیه صورت می گیرد.  
سفرهایی که با استقبال ایران از مذاکرات جدید دمشق و آنکارا به دلیل تحولات آن برای شکستن بن بست بین المللی در قبال سوریه به صورت دیپلماتیک و در انتظار نتایج نشست وزرای خارجه سوریه و ترکیه در امارات درباره پرونده جنگ در این کشور انجام می شود.
دیپلماسی سوریه و ایران همواره هوشمندانه تر از ارائه علنی برنامه های آینده خود بوده است، چرا که اولین سفر وزیر امور خارجه ایران به سوریه در سال جاری 2023 از چند جهت حائز اهمیت است که مهم ترین آن، ملاحظات اقتصادی است که زمینه را برای همکاری های دوجانبه دو کشور و زمینه ساز سفر رئیسی رئیس جمهور ایران به سوریه هموار می کند.


 


یک شنبه 25 دی 1401 - 17:6:55