کارشناس لبنانی : ایران در امور داخلی لبنان دخالت نمی کند

یک شنبه 25 دی 1401 - 11:7:0

نویسنده و روزنامه‌نگار لبنانی در گفتگو با شبکه الکوثر درباره بحران داخلی لبنان و نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در حل این بحران صحبت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، رونی الفا روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی لبنانی در گفتگو با برنامه «صحافه الیوم» شبکه الکوثر از بیروت گفت : ما بارها تاکید کرده ایم که جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی لبنان دخالت نمی کند و گفته ایم که جمهوری اسلامی در ایام انتخابات نه پولی می دهد، نه در ارائه لیست های انتخاباتی دخالت می کند و نه سازمانهای جامعه مدنی را برای اهداف مشکوک تامین مالی می کند. بنابراین عملکرد جمهوری اسلامی ایران در سطح دیپلماتیک و سیاسی با برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و آمریکایی که اصرار بر مداخله در امور لبنان داشتند، قابل مقایسه نیست.
الفا افزود : سفرا و نمایندگان برخی از این رژیمهای عربی بازدیدهای انتخاباتی از مناطق خاص، مشارکت در تشکیل لیست های انتخاباتی و ایجاد لابی برای ایجاد توازن داخلی قوا در لبنان به نفع کشورهای خود داشته اند اما جمهوری اسلامی ایران از چنین اقداماتی خودداری می کند و اصل اساسی  روابط بین دولت ها را رعایت می کند.  
این نویسنده و روزنامه نگار لبنانی اضافه کرد : امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر خود به لبنان از داخل فرودگاه اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم لبنان، دولت لبنان، ارتش و مقاومت لبنان خواهد بود و این یعنی ایران در این شرایط سخت در کنار لبنان ایستاده است.
وی تصریح کرد : ایران در این بحران شدید اجتماعی و اقتصادی به لبنان کمکهای زیادی ارائه کرد و لبنانی ها باید به دنبال روشن شدن حقایق و تمایز بین دوست و متحد با دشمن  باشند و در انتخاب یک رئیس جمهور برای کشور شتاب کنند تا این خلاء ریاست جمهوری در کشور برطرف شود.


 


یک شنبه 25 دی 1401 - 11:57:47