پیامدهای جنگ عربستان در یمن:

سوء تغذیه شدید کودکان یمنی ؛ افزایش 66درصدی آمار

شنبه 24 دی 1401 - 11:43:14
 سوء تغذیه شدید کودکان یمنی ؛ افزایش 66درصدی آمار

سازمان های بین المللی بااشاره به افزایش بحران انسانی در یمن اعلام کردند بیش از دو میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، صندوق کودکان ملل متحد( یونیسف) اعلام کرد  540 هزار کودک یمنی زیر 5 سال از سوء تغذیه شدید رنج می برند و بیش از 17.8 میلیون یمنی از جمله 9.2 میلیون کودک هم از آب سالم و خدمات درمانی محروم هستند.
سازمان پزشکان بدون مرز نیز بااشاره به افزایش میانگین سوء تغذیه در میان کودکان یمنی اعلام کرد  کاهش توان شهروندان یمنی برای پرداخت هزینه غذا، دشواری دستیابی به خدمات ابتدایی پزشکی، فقر و شرایط معیشتی ناپایدار، نبود آگاهی‌های پزشکی و درمانی و کمبود کمک‌های انسانی از مهمترین دلایل این بحران است.
سامان نجات کودکان هم در 29 دسامبر گذشته اعلام کرد یمن در مرتبه دوم فهرست 8 کشوری قرار دارد که از نبود امنیت غذایی رنج می برند و شمار افرادی که در این کشور از سوء تغذیه رنج می برند طی دو سال گذشته از 3.6 میلیون نفر به 6 میلیون نفر افزایش یافت یعنی شاهد افزایش 66 درصدی آمار این افراد بوده ایم.
بر اساس آخرین آمار سازمان ملل متحد، شمار کودکانی که قربانی جنگ یمن (کشته و زخمی شده) از سال 2015 میلادی شده اند به 11 هزار کودک رسیده است و بیش از 3700 کودک هم جان خود را از دست داده اند یعنی در هر روز 4 کودک یعنی قربانی جنگ شده است.
یک شهروند یمنی می‌گوید: بیماری فرزندم از پنج ماهگی آغاز شد و بعد از یک ماه و پس از آنکه به دلیل سوء تغذیه شدید، وضعیت وی وارد مرحله خطرناکی شده بود، برای درمان به شعر تعز آمدیم و بعد از دو هفته از بستری شدن فرزندم در مرکز مراقبت‌های ویژه، پزشکان به ما اعلام کردند که وی جان خود را از دست داد.
بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد، بیش از 23.4 میلیون نفر(حدود سه چهارم جمعیت یمن) از جمله 12.9 میلیون کودک یمنی نیازمند کمک‌های انسانی هستند، و حدود 2.2 میلیون کودک هم به سوء تغذیه شدید دچار هستند.
این در حالی است که یمن بیش از 90 درصد از نیازهای اساسی خود را از خارج کشور وارد می‌کند؛ امری که با توجه به جنگ روسیه و اوکراین و افزایش قیمت کالاها، مشکلات یمن را دو چندان کرده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


شنبه 24 دی 1401 - 11:41:34

دسته بندی :