تشدید اختلاف میان سران صهیونیست‌:

انتقاد شدید رئیس دادگاه عالی رژیم صهیونیستی از نتانیاهو

شنبه 24 دی 1401 - 8:59:40
انتقاد شدید رئیس دادگاه عالی رژیم صهیونیستی از نتانیاهو

«ایستر حایوت» ، رئیس دادگاه عالی رژیم صهیونیستی به شدت از طرح کابینه «بنیامین نتانیاهو» برای تعدیل نظام قضایی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ایستر حایوت» گفت که طرح وزیر دادگستری در پی بهبود نظام قضائی نیست بلکه در پی زیر پا نهادن آن است، «انگار نظام قضائی یک دشمن است که باید آن را از پای درآورد».
این اظهارات در اعتراض به طرحی است که «یاریو لوین»، وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو با حمایت نخست‌وزیر برای کاهش اختیارات دستگاه قضائی و محدود کردن احکام آن علیه مصوبات کابینه و کنست و نیز تقویت نقش سیاستمداران در انتخاب قضات مطرح کرده است.
وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در پاسخ به انتقادات رئیس دادگاه عالی، اظهارات او را «دعوت به اغتشاش» و «روشن کردن آتش اعتراضات خیابانی» دانست.
طرح مورد نظر کابینه نتانیاهو به اکثریت کنست اجازه می‌دهد که احکام قضائی دادگاه عالی را نقض کنند. همچنین در این طرح اختیارات مجلس در انتخاب قضات افزایش یافته است.
بر اساس قوانین معمول در رژیم صهیونیستی، قاضیان توسط کمیته مشترکی از قضات، وکلا و نمایندگان زیر نظر وزارت دادگستری منصوب می‌شوند.

همزمان با این اظهارات «ایستر حایوت»، رئیس دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، حدود 400 وکیل در برابر دادگاه مرکزی تل‌آویو تجمع و به طرح کابینه اسرائیل برای تعدیل نظام قضائی اعتراض کرده و آن را «ننگ‌آور» خواندند.

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


شنبه 24 دی 1401 - 8:59:35