تاثیرات سیطره روسیه بر شهر راهبردی سولیدار در اوکراین

جمعه 23 دی 1401 - 18:51:0

تحلیلگر مسائل سیاسی و کارشناس امور بین الملل در گفتگو با شبکه الکوثر تاکید کرد روسیه تصمیم گرفته است تا استراتژی خود را در عملیات نظامی در جنگ اوکراین تغییر دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر رضوان قاسم تحلیلگر و کارشناس مسائل بین‌الملل از برلین در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت : روس‌ها تصمیم راهبردی برای به دست گرفتن کنترل سولیدار گرفتند تا هر چه زودتر به نبرد پایان دهند. ممکن است این نبرد پایان یابد و اهداف در چند ماه آینده به طور کامل محقق خواهند شد.
رضوان قاسم افزود : آمریکا از دستیابی به راه حل از طریق گفتگو راضی نیست، بلکه می خواهد در نبرد نظامی پیش برود و این همان چیزی است که روسیه را  به تغییر در استراتژی خود در عملیات نظامی مجبور کرده است.
وی تصریح کرد : قرار دادن فرماندهان جدید در فرماندهی ستاد - فرمانده نیروی هوایی، فرمانده نیروی زمینی و جانشین رئیس ستاد - در فرماندهی مستقیم به این معنی است که این استراتژی به یک استراتژی عملیات نظامی تبدیل شده است تا زمان زیادی تلف نشود، به عبارت دیگر فرماندهی ستاد مستقیماً مسئول این عملیات است و این امر زمان ارتباط بین نیروها را بسیار کوتاه می کند.
قاسم خاطرنشان کرد: این استراتژی روسیه نشان می دهد که اگر  آمریکا و ناتو به سوی دستیابی به توافق حرکت نکنند ، روسیه استراتژی های نظامی خود را گسترش خواهد داد و ابعاد جنگ را گسترده تر خواهد کرد و چه بسا به طرف سیطره بر سراسر اوکراین حرکت کند.  
 وی تاکید کرد : منطقه سولیدار نه تنها از نظر نظامی، بلکه از نظر اقتصادی نیز استراتژیک است،  و علاوه بر این منبع  و انبار اسلحه است و منطقه ای میانی است که ارتش روسیه می تواند در شمال از آن تغذیه کند و می تواند از این طریق به خرسون برسد و در نهایت دسترسی اوکراین را به آبهای دریای سیاه قطع کند.


 


جمعه 23 دی 1401 - 19:23:13