آشنایی با اقدام جهادی گروه «اویس قرنی»:

نانوایی‌های زیرزمینی؛ تجربه ایرانی درکنار عزم و همت یمنی

چهار شنبه 21 دی 1401 - 12:54:17
 نانوایی‌های زیرزمینی؛  تجربه ایرانی درکنار عزم و همت یمنی

با توجه به تخریب زیرساخت‌های یمن در اثر بمباران‌های دائمی ائتلاف سعودی در جنگ تحمیلی 8 ساله، یمنی‌ها در شروع جریان بازسازی کشورشان به این نتیجه رسیدند که تاسیسات را به زیر زمین منتقل کنند تا از بمباران‌های دشمن متجاوز در امان باشند

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  قهرمانان یمنی که با دست خالی و به برکت نیروی ایمان، حدود 8 سال است دشمن متجاوز تا بن دندان مسلح را خسته و مستأصل کرده‌اند، حالا عزمشان را جزم کرده‌اند این زنجیره مقاومت را با بازسازی سرزمین مادری و بنا گذاشتن زیرساخت‌های تمدن نوین اسلامی‌شان تکمیل کنند. 
اهالی گروه «اویس قرنی»، همان جوانان بسیجی جهادگری هستند که در زمانه حصر و تحریم، پرچم حمایت از مردم مظلوم یمن را بالا برده و واسطه شده‌اند میان دو ملت ایران و یمن برای انتقال کمک‌ها و تجربیات.
باتوجه به اینکه ارسال مواد غذایی و دارو به یمن از مسیر ایران و از محور مقاومت، همچنان ممنوع است اما این کار از مسیر کشورهای دیگر، ممکن است. به این ترتیب که کمک‌های مالی جمع‌آوری شده از مردم ایران را تبدیل به مواد غذایی، پوشاک و دارو می‌کنند و از کانال‌های دیگر به یمن می‌رسانند. برای مثال، در همین روزهای اخیر، به لطف خدا و با کمک‌های مالی نیکوکاران ایرانی، دو دستگاه پزشکی خریداری و به موسسه پزشکی درمانی «الجرحی» تقدیم شد تا از آنها در یک بیمارستان صحرایی در استان «تعز» برای درمان جانبازان انصارالله یمن بهره ببرند.

اما نکته جالب اینکه  گروه جهادی اویس قرنی با همکاری مؤسسه بنیان التنمویه که نهادی مشابه جهاد سازندگی ایران در دوران دفاع مقدس است و حدود 50 هزار نیرو در یمن دارد، بر عرصه کمک و خدمت‌رسانی به مردم یمن از طریق احیای زیرساخت‌ها مثل بحث کشاورزی، تأمین نان، طرح‌های آبرسانی تمرکز دارد.
یکی از این موارد، بحث ساخت نانوایی در نقاط مختلف یمن است. قبلاً نانوایی‌ها در یمن، نانوایی سنتی بود. گروه جهادی اویس قرنی پیشنهاد داد با توجه به جمعیت زیاد یمن - حدود 25 میلیون نفر تحت حکومت انصار الله هستند - پیشنهاد راه‌اندازی نانوایی صنعتی به آنها داده شد و نقشه ساخت را هم برای دوستان یمنی ارسال شد و آن‌ها نیز با استقبال از این پیشنهاد، ضمن راه‌اندازی نانوایی صنعتی، طرح ارسالی را تکمیل هم کردند و با ارتقای آن، الان به دستگاهی رسیده‌اند که ساعتی 18 هزار قرص نان می‌زند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


چهار شنبه 21 دی 1401 - 12:54:10

دسته بندی :