خسارت هنگفت ائتلاف متجاوز سعودی به بخش شیلات یمن

چهار شنبه 21 دی 1401 - 10:50:13
خسارت هنگفت ائتلاف متجاوز سعودی به بخش شیلات یمن

سازمان شیلات یمن درگزارشی اعلام کرد : در طول هشت سال تجاوزگری ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، بیش از دوازده میلیارد دلار خسارت به بخش شیلات این کشور در دریای سرخ وارد شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه خبری «العهد»، در گزارش سازمان شیلات یمن آمده است: در حدود هشت سال تجاوزگری ائتلاف سعودی، بیش از ۱۲.۶ میلیارد دلار خسارت به بخش شیلات و صید و صیادی یمن خسارت وارد شده است. این خسارت ها شامل تخریب زیرساخت‌ها، قایق‌ها و تجهیزات ماهیگیری، توقف پرورش و تولید ماهی، پروژه‌های سرمایه‌گذاری، زیان‌های ناشی از قطع درآمدهای صادراتی و تعرفه های دولتی و زیان شرکت‌های صادراتی فعال در حوزه شیلات است.
این گزارش افزوده است: حملات ائتلاف موجب شهادت ۲۷۳ نفر و زخمی شدن ۲۱۴ نفر دیگر فعال در حوزه شیلات و صیادی شده است. همچنین در این مدت ۲ هزار و ۵۴ صیاد ربوده و ۲۹۵ قایق و کشتی ماهیگیری نابود شدند که از این تعداد، ۲۲۵ قایق متعلق به صیادان استان الحدیده و ۷۰ قایق متعلق به صیادان شهرستان «میدی» در استان حجه بوده است.
در گزارش سازمان شیلات یمن تصریح شده است در این مدت ۱۵۰ وسیله حمل و نقل ماهی نیز از بین رفته است و ۱۷۳ قایق ماهیگیری به غارت برده شدند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد. این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند. این آتش بس دوبار تمدید و در ۱۰ مهرماه پایان یافت و به خاطر نقض مکرر آتش بس از جانب سعودیها و برآورده نشدن مطالبات برحق و مشروع یمنیها و زیاده خواهی متجاوز دیگر تمدید نشد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


چهار شنبه 21 دی 1401 - 10:26:31

دسته بندی :