رسانه‌های ترکیه خبر دادند:

احتمال دیدار اردوغان و اسد پیش از انتخابات ترکیه

سه شنبه 20 دی 1401 - 17:41:33
احتمال دیدار اردوغان و  اسد پیش از انتخابات ترکیه

رسانه‌های ترکیه بار دیگر احتمال دیدار روسای جمهور ترکیه و سوریه را پیش از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه مطرح کردند که ظن تلاش اردوغان برای بهره برداری از این دیدار در انتخابات را تقویت می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه ترکیه‌ای "آیدینلیک" امروز سه شنبه به نقل از منابع خود در این باره گزارش داد: ممکن است دیدار رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با بشار اسد همتای سوری اش، پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در ماه مه انجام شود.

این منابع همچنین اعلام کردند، انتظار می‌رود دیدار سران ترکیه و سوریه در چارچوب مرحله سوم عادی سازی روابط میان آنها صورت گیرد. 

با برگزاری دیدار هیات‌های دفاعی – امنیتی سوریه و ترکیه در مسکو در هفتم دی ماه جاری، اظهارنظرها درباره ارتقاء سطح دیدارها میان مقامات سیاسی دو طرف افزایش یافت به حدی که منابع خبری ترکیه از دیدار وزرای خارجه ترکیه و سوریه در مسکو خبر دادند.

برخی منابع خبری ترکیه اعلام کرده‌اند مولود چاووش اوغلو و فیصل مقداد وزرای خارجه ترکیه و سوریه با حضور سرگئی لاوروف همتای روس خود فردا چهارشنبه در مسکو دیدار خواهند کرد، موضوعی که منابع سوری آن را رد کردند.

منابع ترکیه ای همچنین اعلام کرده اند احتمالا عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات نیز در این نشست حضور پیدا خواهد کرد.

پیشتر چاووش اوغلو گفته بود احتمال دیدار وزرای خارجه ترکیه و سوریه در نیمه دوم ژانویه (2023) وجود دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 20 دی 1401 - 17:41:25