آزادی بیان به سبک بن سلمان +فیلم

دو شنبه 19 دی 1401 - 14:0:0

رفتار حاکمیت سعودی هنگامی که یک خبرنگار زن خارجی قصد تهیه گزارش و مصاحبه با مردم درباره به اصطلاح اصلاحات صورت گرفته در عربستان سعودی را داشت، معنای «آزادی بیان» را از دید حاکمیت سعودی به خوبی نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبدالله السالمی» فعال عربستانی، بخشی از ویدیوی منتشر شده توسط یک خبرنگار خارجی را بازپخش کرد که در آن این خبرنگار از تجربه خود در این کشور پادشاهی سخن گفته و تأکید کرده است که هنگام مصاحبه‌اش با شهروندان  عربستانی، ماموران دستگاه اطلاعات سعودی او و مصاحبه شوندگان را از نزدیک زیر نظر می‌گرفتند. 

این خبرنگار زن خارجی گفته است شهروندان عربستانی که در تلاش برای بیان آزادانه عقاید خود و یا نقد سیاست‌های بن‌سلمان هستند، در معرض خطر واقعی قرار دارند.

این خبرنگار خارجی درباره تجربیات خود در عربستان سعودی گفته است:‌ «پس از شش ماه تلاش فشرده، برای دریافت ویزای روزنامه‌نگاری، سرانجام برای پوشش اخبار مربوط به اصلاحات بن‌سلمان، به عربستان سعودی رفتم... ما را ناظران دولتی همراهی می‌کردند که از نزدیک هر آنچه را که می‌گفتیم و انجام می‌دادیم زیر نظر داشتند. هر پیامی که درباره این اصلاحات ارسال شود به دقت رصد می‌شود. واضح است که این اصلاحات، متزلزل است».

این خبرنگار تأکید کرد: «یک مشکل عینی وجود دارد که مردم نمی‌خواهند در مورد آزادی بیان صحبت کنند. اما برای ما تازه معلوم شد ناظر دولتی که ( پیش) ما حاضر شده خطر واقعی برای مصاحبه شونده است. خطر واقعی این است که در اینجا در عربستان بی‌پرده صحبت و اظهارنظر کنید و از چیزی که مربوط به رژیم بن سلمان باشد انتقاد کنید».


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 دی 1401 - 13:25:13