افشای اعدام‌های مخفیانه در زندان‌های رژیم سعودی

دو شنبه 19 دی 1401 - 9:21:51
افشای اعدام‌های مخفیانه در زندان‌های رژیم سعودی

سازمان اروپایی- سعودی حقوق بشر اعلام کرد اطلاعاتی پراکنده از چند منبع مختلف دریافت کرده است که از اجرای اعدام های مخفیانه در زندان های عربستان سعودی حکایت دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این سازمان مدافع حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد: اطلاعات به دست آمده نشان می دهد زندانیانی با تابعیت های مختلف در چند زندان اعدام شده اند. همچنین تعدادی از زندانیان در رابطه با اتهامات مواد مخدر در زندان تبوک اعدام شده اند. 

دو زندانی در زندان های رژیم سعودی به نام های «محمد مقبل الواصل» و«شاجع صلاح جمیل» در تاریخ 29 دسامبر 2022 در تماس با خانواده هایشان در یمن گفتند که در محوطه اجرای حکم اعدام هستند و اعدام خواهند شد. 

طبق اعلام خانواده الواصل، وی در سن 15 سالگی برای کار به عربستان سفر کرده بود و خانواده اش از جزئیات مربوط به علت بازداشت و روند محاکمه فرزندشان اظهار بی اطلاعی کردند. 

خانواده های یمنی های اعدام شده در زندان های سعودی اعلام کردند که دولت ریاض از ارائه هر گونه اطلاعاتی درباره شرایط اعدام آنها خودداری کرده است و آن ها هیچ اطلاعی درباره وصیت این دو زندانی اعدامی و وسایل شخصی و سرنوشت اجساد فرزندانشان ندارند.

وزارت کشور سعودی نیز هیچ گونه اطلاعات رسمی درباره اعدام این دو یمنی ارائه نکرده و این مساله بیانگر آن است که تغییراتی در رویه حکومت سعودی درزمینه اطلاع رسانی درباره اجرای حکم های اعدام ایجاد شده است.

مقامات رژیم سعودی که اجرای حکم اعدام در جرم های مربوط به مواد مخدر را به مدت دو سال و 10 ماه به حال تعلیق درآورده بودند، دهم نوامبر 2022 اجرای این احکام را از سرگرفته اند و مرکز رسمی حقوق بشر در ژانویه 2021 با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تعلیق اجرای این احکام متوقف شده است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 دی 1401 - 9:21:47