مکتب شهید سلیمانی ، معنای مقاومت و دفاع از فلسطین را تثبیت کرد

یک شنبه 18 دی 1401 - 10:17:0

شیخ دکتر محمد صالح الموعد از لبنان در گفتگو با شبکه الکوثر از شهید قاسم سلیمانی سخن گفت و تاکید کرد مکتب سلیمانی و امام خمینی (ره) و امام خامنه ای ، اندیشه مقاومت فلسطین را در اذهان جوانان ما تثبیت کرد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ دکتر محمد صالح الموعد رئیس هیئت مشورتی و سخنگوی رسمی شورای علمای فلسطین از لبنان در گفتگو با برنامه «الوجه الاخر» شبکه الکوثر گفت : اگر به زندگینامه شهید قاسم سلیمانی بپردازیم می بینیم  که او یک مرد میدانی بود ، یعنی بیش یک فرمانده در میادین حضور داشت و به صورت مستقیم با نیروهای مجاهد در تماس بود. 
وی اظهار داشت : هدف از این کار تثبیت معنای عشق به مقاومت برای دفاع از حق است، حق را شهید قاسم سلیمانی می فهمد که عبارت است از اعاده حقوق به صاحبان آنها و بیرون راندن متجاوزان و اشغالگران. این مفهوم اساسی است، پس مقاومت باید این معانی را بفهمد بنابراین در فلسطین، لبنان، عراق، سوریه و یمن در همه این کشورها مدارسی برای مقاومت در منطقه وجود دارد. شیح الموعد افزود : با شهید سلیمانی ، مفهوم اعاده حق به صاحبانش و بیرون راندن متجاوزان ریشه دوانید، این یک مکتب است، اینجا استقامت و استمرار در این امر یافتیم. 
وی تصریح کرد : بنابراین مکتب سلیمانی یک مکتب عقلانی است که قبل از اجساد وارد ذهن ها شده و در دل ها وارد شده است، اگر بدن شهید شد، این جا یا آنجا ترور شد، مکتب باقی می ماند و این مکتب در مفهوم نسل ها ، به پیروزی‌ها و جهش‌های بسیار بزرگ دست یافته‌ است ، مثلاً زمانی که صهیونیست‌ها فلسطین را اشغال کردند، هدف این بود که معنای اشغال فلسطین را عمدتاً در میان متجاوزان و استعمارگران و کسانی که آنها را از هر طرف آورده بودند و کسانی که فلسطین را اشغال کردند، تثبیت کنند و در میان مردم وطن فراموشی ایجاد کند، ابتدا در بین مردم فلسطین و سپس همه مسلمانان. آنها در این خصوص به سخنان گلد مایر استاند می کنند که گفته بود بزرگسالان می میرند و کودکان و دیگر رهبران فراموش می کنند که این رژیم ، یک رژیم جنایتکار است. 
وی گفت : مکتب سلیمانی ، مکتب خمینی (ره) و مکتب خامنه ای (مد ظله) واقعی است و این واقعیتی است که باید به صراحت درباره آن صحبت کنیم و ما به عنوان ملت فلسطین از جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنیم که این نظام را ایجاد کرده است. آنها می خواستند معانی مقاومت و دفاع از فلسطین و آرمان فلسطین را در پرتو عادی سازی ها از بین ببرند و سخنان گلد مایر را تداوم بخشند، آنها این معانی را برای مردم فلسطین تکرار می کنند تا آرمان فلسطین را فراموش کنند. 
شیخ الموعد تاکید کرد : مکتب خمینی بقای فلسطین را در اذهان نسل های نوظهور در سطح جهان عرب و اسلام تثبیت کرد و امروز موضوع جام جهانی را که در قطر دیدیم بیانگر رویکرد جوانان می دانم و این موضوعی اساسی است. 


 


یک شنبه 18 دی 1401 - 11:1:43