گوگل شریک جنایات رژیم صهیونیستی؛

طرح«نیمبوس» نماد آشکار همکاری ارتش رژیم صهیونیستی ، گوگل و آمازون

شنبه 17 دی 1401 - 14:26:0
طرح«نیمبوس» نماد آشکار همکاری ارتش رژیم صهیونیستی ، گوگل و آمازون

به‌تازگی شرکت گوگل در پی شورش کارمندانش که نسبت به ادغام این شرکت در زیرساخت‌ها و چهارچوب‌های ارتش رژیم صهیونیستی اعتراض داشتند، دچار رسوایی تمام عیاری شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نقطه اوج این ادغام را می‌توان در قالب طرح«نیمبوس» ارتش رژیم صهیونیستی و پیوندهای گوگل و آمازون با ارتش این رژیم مشاهده کرد. در این چهارچوب توافق شده که در قالب قراردادی به ارزش 1.2 میلیارد دلار، حداقل شش مرکز داده گوگل تاسیس شود و در هر مرکز نیز 500 صهیونیست استخدام شوند.
این طرح همچنین«زیرساخت‌های ابری» را برای نهادهای رژیم صهیونیستی از جمله ارتش این رژیم و دیگر تشکیلات صهیونیست‌ها که با اشغالگری و اعمال ظلم به ملت فلسطین همراه هستند، فراهم می‌کند. در این رابطه به طور خاص می‌توان به نهاد موسوم به«اداره زمین» رژیم صهیونیستی اشاره کرد که نقش اصلی را در سرقت زمین‌های فسلطینی‌ها و اختصاص دادن آن‌ها به صهیونیست‌ها بازی می‌کند.
این‌طور افشا شده که از طریق طرح«نیمبوس»، شرگت گوگل سازوکارهای هوش مصنوعی بسیار پیشرفته‌ای را در اختیار ارتش رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد. اسناد مرتبط با طرح«نیمبوس» که در اختیار نشریه «اینترسپت» قرار گرفته‌اند، نشان می‌دهند که برخی زیرساخت‌های گوگل تا حد زیادی به کمک رژیم صهیونیستی و ساختارهای تشخیص چهره این رژیم در می‌آیند.
 این نکته همچنین به تایید رسیده‌است که طرح«نیمبوس» قادر به فرآوری و پردازش داده‌ها برای دروغ‌سنجی نیز خواهدبود. با این همه، مهم‌ترین ویژگی طرح«نیمبوس» این است که تا حد زیادی علیه جریان مقاومت فلسطینی است و این مسئله حتی در قراردادهای مرتبط با این طرح نیز مورد اشاره قرار گرفته‌است.
عجیب‌ترین نکته در قالب طرح«نیمبوس» این است که شرکت‌های آمازون و گوگل از هرگونه عقب نشینی از مفاد تعهدات خود در قالب طرح مذکور به شدت منع شده‌اند و در واقع هر چقدر هم که رژیم صهیونیستی به جنایات وحشتناکی مخصوصا علیه ملت فلسطین دست بزند، باز هم شرکت‌های مذکور باید به همکاری با آن ادامه دهند.
موضوعی که عملا موجب تقویت دستگاه خشونت و خونریزی رژیم صهیونیستی خواهدشد.  علی‌رغم شرایط تحقیرآمیز این توافق و قرارداد، سخنگوی شرکت گوگل«شانون نیوبری» با نهایت افتخار و غرور در موضع‌گیری می‌گوید: «ما مفتخریم که اسرائیل سازوکار Google Cloud را انتخاب کرده تا این رژیم خدمات عمومی را در حوزه پردازش ابری دریافت کند و خود را از حیث فناوری‌های دیجیتالی متحول سازد».
در این حال، تاکنون 40 هزار نفر از عموم مردم و همچنین هزار نفر از کارمندان شرکت گوگل طوماری را به امضا رسانده‌اند و در قالب آن از مدیران ارشد گوگل خواسته‌اند تا این شرکت را از قرارداد با رژیم صهیونیستی خارج کنند. جالب اینکه شماری از کارمندان گوگل در مدت اخیر و در جریان اعترضات خود علیه قرارداد مذکور، (در اعتراض به قرارداد گوگل با رژیم صهیونیستی) از مقام‌هایشان در شرکت گوگل استعفا کرده‌اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

 


شنبه 17 دی 1401 - 13:33:7