الوطن اعلام کرد:

موافقت ترکیه با عقب نشینی کامل از خاک سوریه

سه شنبه 13 دی 1401 - 8:41:53

رسانه‌های سوریه اعلام کردند مقامات ترکیه در نشست اخیر خود با مقامات سوریه که با میانجی گری روسیه در مسکو برگزار شد، با عقب نشینی نیروهای ترکیه از خاک سوریه موافقت کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارشی که در قالب برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر پخش شد آمده است: عقب نشینی کامل نظامیان ترکیه از خاک سوریه یکی از مسائل اصلی در نشست سه جانبه ای بود که با حضور وزیران دفاع روسیه، ترکیه، و سوریه در مسکو برگزار شد.

روزنامه الوطن سوریه به نقل ازمنابع آگاه نوشت، نتیجه نشست سه جانبه در مسکو به طور خلاصه این بود که ترکیه با عقب نشینی کامل نیروهایش از خاک سوریه موافقت و بر احترام گذاشتن به حاکمیت و یکپارچگی سوریه تاکید کرد. همچنین در این نشست، موضوع اجرای توافقنامه سال 2020 درباره بازگشایی جاده مهم ام-4 بررسی شد.

به گفته این منابع، طرف های شرکت کننده در نشست مسکو تاکید کردند حزب کارگران کردستان (پ ک ک) یک گروه شبه نظامی مزدور آمریکا و اسرائیل است که بزرگترین خطر برای سوریه و ترکیه به شمار می رود.

منابع آگاه افزودند، همه مسائلی که در نشست مسکو درباره آن توافق شد، به منظور تضمین پیگیری و اجرا، در کمیته های تخصصی که تشکیل شده است پیگیری خواهد شد و نشست های بعدی بین مسئولان ترکیه و سوریه با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر برگزار خواهد شد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 13 دی 1401 - 8:41:47