به قلم نویسنده پاکستانی؛

کتاب «سرباز مکتب» منتشر شد؛ شرح زندگی سردار شهـید سلیمانی

دو شنبه 12 دی 1401 - 12:16:58
کتاب «سرباز مکتب» منتشر شد؛ شرح زندگی سردار شهـید سلیمانی

کتاب «سرباز مکتب» نوشته سید حسن رضا نقوی نویسنده پاکستانی با ترجمه سید عبدالحسین رئیس السادات به تازگی توسط نشر صاد منتشر شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نقوی، نویسنده پاکستانی‌الاصل این کتاب،  دانشجوی دوره دکترای رشته مدیریت دولتی دانشگاه تهران است . او در مقدمه اثر نوشته است: در این کتاب تلاش کردم در مورد تشکیل جبهه مقاومت و تقویت کردن آن به شهید قاسم سلیمانی از دید یک مکتب نگاه کنم و به تحلیل آن پرداخته‌ام تا درک نظام فکری و عملی قاسم سلیمانی آسان شود.

وی افزوده است : اگرچه قاسم سلیمانی خود پرورده مکتب امام خمینی (ره) بود و خود را سرباز مکتب می‌دانست ولی برای تمامی انسان‌های جهان که ایمان به آزادی و استقلال دارند برای همه حکمرانان آزاد اندیشی که در برابر استعمار آمریکایی ایستادگی می‌کنند برای مجاهد و رزمندگانی که در میدان جنگ در مقابل دشمن سینه سپر می‌کنند در جبهه مقاومت برای فرماندهانی که بدون توجه به مذهب و ملیت به فریاد مظلومان لبیک می‌گویند؛ او خود در سیمای یک مکتب زنده مطرح می‌شود.
کتاب "سرباز مکتب" هشت فصل دارد که عبارتست از: آشنایی با محل زندگی پدری و اجدادی شهید قاسم سلیمانی و دوران کودکی، نوجوانی و جوانی او، هشت سال جنگ ایران و عراق، حاج قاسم سلیمانی در جنوب شرقی ایران برای رویارویی با اشرار مسلح، قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر، نقش حاج قاسم سلیمانی در لبنان، نقش حاج قاسم سلیمانی در فلسطین، نقش قاسم سلیمانی در سوریه، نقش قاسم سلیمانی در عراق و شهادت حاج قاسم سلیمانی و واکنش جهانی پس از آن.
بخش پایانی کتاب هم به آلبوم تصاویر حاج قاسم سلیمانی اختصاص دارد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
 


دو شنبه 12 دی 1401 - 12:11:50

دسته بندی :