آهنگ  نقسم یا قاسم لن نهدا چگونه ساخته شد؟

دو شنبه 12 دی 1401 - 10:57:1

نماهنگ نقسم یا قاسم لن نهدا . پیشکشی محور مقاومت و لبنان به حاج قاسم بود . این سرود میلیون ها بار دیده شد و با اینکه یک سرود ساده است اما چون در لحظه مورد نیاز آماده شده بود، بسیار اثرگذاشت و موفق عمل کرد.

تهران- الکوثر: علی ناصری در یادداشت نگاهی به برخی آثار خوانندگان عرب درباره سردار سلیمانی روایتی از نحوه ساخت نماهنگ« نقسم یا قاسم لن نهدا»نقل کرده است که باهم می خوانیم:

ساعت 4 صبح بود که طبق عادت همیشگی مشغول مرور اخبار بودم. یکی دو ساعت بود که شایعه شهادت حاج قاسم در حال انتشار بود ولی من زمانی خبر را باور کردم که شبکه «المیادین» آن را اعلام کرد.  همان لحظه با «بحرلاودیسا» که شاعری اهل سوریه است تماس گرفتم و به او گفتم همین حالا شعری برای حاج قاسم می‌خواهم و او هم گفت: نیم ساعت به من وقت بده.
 ساعت 5 صبح شعر «نقسم یا قاسم لن نهدا» از شاعر سوری آن به دستم رسید. بدون معطلی شروع به آهنگسازی کردم. ساعت 7 صبح با عبدالسلام القحوم، سرپرست گروه سرود انصارالله در یمن تماس گرفتم. اگر می خواستم سرود در لبنان خوانده شود وقت بیشتری نیاز بود چرا که روز جمعه بود و کار برای جمع کردن اعضای گروه سخت بود. اما بچه های یمن خیلی زود جمع می شوند و کارها را با سرعت زیادی انجام می دهند.
 شعر و آهنگ را برای عبدالسلام فرستادم و آنها نیز به سرعت سرود را اجرا و ضبط کردند و قبل از ظهر به من رساندند. در فاصله بین آماده شدن سرود، آهنگ را به علی حرب که ساکن جنوب است دادم تا برایش تصاویری تدوین کند. تا اینکه سرانجام قبل از تاریکی هوا اثر تکمیل و منتشر شد.
 الرد القاسم میلیون ها بار دیده شد و با اینکه یک سرود ساده است اما چون در لحظه مورد نیاز آماده شده بود بسیار اثرگذاشت و موفق عمل کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


دو شنبه 12 دی 1401 - 10:56:34