قدرت راهبردی شهید سلیمانی او را هدف صهیونیست ها و آمریکایی ها قرار داد

یک شنبه 11 دی 1401 - 15:2:0

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در گفتگو با شبکه الکوثر درباره شخصیت شهید سلیمانی و نقش او در حمایت از محور مقاومت و آرمان فلسطین سخن گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در گفتگو با برنامه «الوجه الاخر» شبکه الکوثر گفت : همانطور که همه می‌دانند آوازه شهید سلیمانی از خیلی قبل به ما رسیده بود و او بیش از برخی از مردم فلسطین و مردم برخی منطقه ما ، نماینده و نماد فلسطین و قدس شد. چون به این منطقه آمد و بیشتر اوقات خود را در لبنان و سوریه و عراق سپری کرد و تقریباً از طریق دستیارانش، یعنی همان جوانانی که با او و سپاه پاسداران ارتباط داشتند، در فلسطین حضور داشت.
شیخ حمود به ویژگی‌های شهید قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: ویژگی‌های شهید سلیمانی ویژگی‌هایی است که نیازی به اثبات ندارد، یعنی توانایی راهبردی که شهید سلیمانی داشت ، او را به هدف اصلی اسرائیلی‌ها و خود آمریکایی‌ها تبدیل کرد. ترامپ به خود می بالید که دستور ترور حاج قاسم را او صادر کرده و می گوید که این هواپیماهای آمریکایی بودند که این حمله را انجام دادند که البته این برخلاف قوانین بین المللی و مغایر با آنچه ترامپ و همه روسای جمهور آمریکا ادعا می کنند که نمی خواهند جنگی خارج از مرزهای آمریکا راه بیندازند ، صورت گرفت. این ترور به این معناست که شهید سلیمانی برای آمریکایی ها و صهیونیست ها یک کابوس بود.
رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت افزود : دشمن به ویژگی‌های فرماندهی و رهبری او اذعان کرد و نگاه راهبردی او از جایگاهی که در سپاه قدس داشت بسیار برجسته بود چرا که سپاه قدس برای آرمان اول همه مسلمانان می‌جنگد ، بدون اینکه از فرقه‌ یا مذهب خاصی صحبت کند.
شیخ حمود افزود : اما آنچه در ملاقات با او جلب توجه می کند، تواضع شهید سلیمانی است که برخاسته از اخلاق صالحان و ائمه است. تواضع و تعامل او با مردم حاکی از اصالت و عمق این صفات در شخص او و همراهانش است که او را در این مسیر بزرگ یاری می کنند.
وی تاکید کرد : در اینجا باید به یک نکته مهم اشاره کرد و آن اینکه اگر رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری ایران نبود که به مبانی اسلامی پایبند است و راه امام خمینی (ره) را رفت و فلسطین را در صدر برنامه کاری خود قرار داد ، فرماندهی مانند ایشان به این درجه نمی رسید. 

 


یک شنبه 11 دی 1401 - 14:10:3