پایبندی به اصول و ارزش های انسانی ، روش فرماندهان شهید

یک شنبه 11 دی 1401 - 11:47:0

با وجود اینکه میدان جنگ پر از مصیبت و درد است، اما مملو از روحیه بالایی است که با عشق سربازان به فرماندهان ساخته شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، صالح الطیب خبرنگار الکوثر در بغداد در گزارشی در چارچوب برنامه «مع المراسلین» افزود : شهید حاج قاسم سلیمانی همیشه به رزمندگان نزدیک بود، روحیه بالای او همواره در سخت ترین شرایط ، به اطرافیانش آرامش و قوت قلب می داد.  
مرتضی الموسوی خبرنگار جنگ در سازمان حشدالشعبی عراق به خبرنگار ما گفت : به محض اینکه جنگ تمام شد ، حاج قاسم به یک انسان دیگر تبدیل شد. من خودم بارها او را دیدم که با بسیاری از جوانان با او دیدار می کردند و همچنین در ویدئوهای منتشر شده از ایشان ، نشان داده می شد که همیشه در وسط میدان جنگ با جوانان شوخی می کرد. مثلا آب روی آنها می پاشید و با آنها شوخی می کرد و یکباره به سراغ آنها می رفت با آنها صحبت می کرد. 
همراه حاج قاسم سلیمانی در مسیر زندگی و شهادت ، «حاج ابومهدی المهندس» نیز نمونه دیگری است که مواضع انسان دوستانه ایشان در برخوردهایش ثابت بود. 
مرتضی الموسوی افزود : حاج ابومهدی المهندس نیز همانگونه بر بازگشت آوارگان نظارت داشت و حتی به دیدار آوارگان می رفت و به آنها اطمینان خاطر می داد و با کودکان آنها شوخی می کرد و حال آنها را می پرسید. 
مبارزه با باطل و یاری حق با این روش ، فرماندهان پیروزی را در پیشاپیش خط مقدم جبهه‌های جنگ قرار داد و از نزدیک وضعیت رزمندگان را دنبال می کردند. 
جواد الساعدی دبیرکل جنبش سازندگی و جهاد گفت : رزمندگان زمانی که می دیدند فرمانده شان با آنهاست و امور آنها را دنبال می کند و وضعیت شخصی و میدانی آنها برایش اهمیت دارد ، اطمینان خاطر پیدا می کرد و با انگیزه بیشتری به وظیفه خود عمل می کرد. 
ابراهیم ناصر مدیر روابط عمومی حشدالشعبی به خبرنگار الکوثر گفت : علاوه بر اقدامات میدانی ، آنها همواره به دیدن خانواده های شهدا و مجروحان می رفتند و حتی در بیمارستانها حضور پیدا می کردند و آنها را هنگام ترخیص و رفتن به منازلشان همراهی می کردند. 
صداقت احساسات انسانی آنان ، زندگی فرماندهان پیروزی را به داستانی جاودانه تبدیل کرد که قهرمانان آن ، شهدای زنده هستند. 
سه سال پس از شهادت فرماندهان پیروزی ، مواضع انسان دوستانه آنها در حافظه عراقی ها ماندگار است. 


 


یک شنبه 11 دی 1401 - 11:35:15