پیام شیخ علی سلمان از زندان آل خلیفه

پنج شنبه 8 دی 1401 - 9:55:54
پیام شیخ علی سلمان از زندان آل خلیفه

دبیرکل جمعیت «الوفاق» بحرین در هشتمین سالگرد زندانی شدن خود، پیامی از داخل زندان منتشر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ علی سلمان که به حبس ابد محکوم است، در این بیانیه‌ از خانواده‌ خود و تمامی کسانی که طی این سالها از وی حمایت کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

وی با تاکید بر مساله اصلاح گفت توقف روند اصلاح جایز نیست و خیانت به خدا، میهن و ملت است.

علی سلمان در ادامه به تلاش‌های جمعیت الوفاق و اپوزیسیون بحرین در راستای پیش بردن اصلاحات در بحرین اشاره کرد و افزود: پاسخ این تلاش‌ها؛ منحل کردن جمعیت‌ها، قتل کادر و حامیان ما، بازداشت و تبعید رهبران و تحمیل نزاع و انزوای سیاسی بر ما بود.

وی همچنین در این بیانیه تاکید کرد: فقدان گفتگوی جدی و نبود اصلاحات واقعی یکی از دلایل اصلی وقوع بحران‌های بزرگ در کشورهاست و کشور ما نیز از این قاعده منطقی مستثنی نیست. اگر با هم آشتی و مصالحه می‌کردیم و به حقوق بشر و شرایط اقتصادی رسیدگی می‌کردیم، بدهی دولتی سر به فلک نمی‌کشید و نیازی به تحمیل مالیات بر شهروندان نداشتیم.

علی سلمان درباره اقدامات رژیم آل خلیفه علیه مخالفان بحرینی نیز تصریح کرد: برادران و خواهران، نگذارید کسی دچار این توهم شود که سرکوب آرمان دموکراسی، آزادی و احترام به حقوق بشر یک پیروزی است و در واقع این سرکوب ضرر و زیانی آشکار برای کسی است که آن را انجام می‌دهد.

دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به طرح شورای همکاری خلیج فارس به پیشنهاد سعود الفیصل وزیر خارجه اسبق عربستان و حمد بن جاسم وزیر خارجه سابق قطر برای حل و فصل بحران بحرین نیز تصریح کرد: حمد بن جاسم به عنوان نماینده شورای همکاری خلیج (فارس) به درخواست سعود الفیصل برای یافتن راه حلی برای بحران جاری با من تماس گرفت. آیا می‌بایست از پاسخ به این تماس خودداری می‌کردم؟ اگر خودداری می‌کردم چه می‌شد؟ اگر آن را رد می‌کردم همه این اقدام را لجاجت و رد راه حل گفت‌وگو و تعبیر می‌کردند.

شیخ علی سلمان افزود: من با هدف یافتن راه حلی برای خروج هر چه سریع‌تر کشور از بحران به این تماس پاسخ دادم ولی بعد از گذشت هفت سال، در کمال شگفتی دیدم که گفت‌وگوی تلفنی علنی من با نماینده شورای همکاری، جاسوسی و جرم تلقی شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 8 دی 1401 - 9:55:46