نظامیان سعودی درسال 2022 چند یمنی را به خاک و خون کشیدند؟

چهار شنبه 7 دی 1401 - 11:36:51
نظامیان سعودی درسال 2022 چند یمنی را به خاک و خون کشیدند؟

خبرگزاری رسمی یمن اعلام کرد که در طول سال 2022، به دلیل حملات موشکی و توپخانه‌ای ائتلاف سعودی به مناطق مرزی در استان صعده، نزدیک به 3 هزار یمنی و شماری از مهاجر ان آفریقایی شهید و مجروح شده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبدالله مسرع» رئیس بیمارستان رازح الریفی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، تصریح کرد که که از زمان امضای قرارداد آتش‌بس در اوایل آوریل گذشته تاکنون به دلیل حملات توپخانه‌ای و موشکی دشمن سعودی، در شهرستان مرزی «شدا» بیش از ۹۰۷ نفر شهید و مجروح شده‌اند.  
وی افزود که این بیمارستان، طی این مدت، میزبان ۱۱۱ شهید و ۷۶۹ مجروح از جمله شماری از مهاجران آفریقایی بود. از زمان امضای آتش بس سازمان ملل و پس از آن هیچ تغییری در رفتار جنایتکارانه رژیم سعودی ایجاد نشده است، بلکه حتی مناطق مرزی شاهد تشدید مداوم حملات علیه منازل و مزارع شهروندان یمنی و خسارت وارد آمدن به اموال عمومی و خصوصی است.

«علی العیاشی» مدیر بیمارستان «منبه الریفی» نیز گفت که طی سال جاری، این بیمارستان میزبان ۱۶۹ شهید و هزار و ۸۳۳ مجروح از جمله شماری از مهاجران آفریقایی بود.
وی با اشاره به اینکه دشمن سعودی به جنایات خود علیه یمنی‌ها و مهاجران ادامه می‌دهد، گفت که وضعیت بسیاری از مجروحانی که به بیمارستان می رسند بحرانی است، به آنها خدمات اورژانسی ارائه می‌شود و سپس به بیمارستان های استان منتقل می‌شوند. سطح جراحات وارده به قربانیان یمنی متفاوت است، برخی به دلیل ترکش خمپاره و مسلسل و برخی به دلیل برق‌گرفتگی و شکنجه شدن با اسید به شدن مجروح هستند.
عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا و با جانبداری‌های سازمان ملل، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس‌جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


چهار شنبه 7 دی 1401 - 11:11:38

دسته بندی :