روزنامه انگلیسی مطرح کرد:

برده داری نوین در چهارچوب چشم‌انداز استراتژیک ۲۰۳۰ عربستان

چهار شنبه 7 دی 1401 - 9:22:16
برده داری نوین در  چهارچوب چشم‌انداز استراتژیک ۲۰۳۰ عربستان

روزنامه تایمز نوشت: به رغم هشدارهای سازمان ملل متحد، هنوز در عربستان برده‌داری مدرن، کار اجباری و تجاوز جریان دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این روزنامه افزود: در عربستان - که در فهرست کشورهایی با بیشترین مهاجر، مقام سوم جهان را دارد – کارگرهای خارجی به نوعی تحت کفالت کارفرمای خود قرار دارند، بدین ترتیب که شهروندان عربستان اختیار آن کارگر را داشته و باید نوع قرارداد و مفاد ویزای او را مشخص کنند.
تایمز نوشت: دولت سعودی در ۲۰۲۱ ادعا کرد که این سیستم را در چهارچوب چشم‌انداز استراتژیک ۲۰۳۰ عربستان اصلاح کرده و حقوقی از جمله اجازه افتتاح حساب بانکی، تغییر شغل و ترک کشور بدون اجازه را برای کارگرها تضمین می‌کند اما به گزارش روزنامه تایمز، این حقوق تنها برای کارگران بخش خصوصی از جمله گاز و نفت تحقق می‌یابد.
حدود چهار میلیون مرد و زنی که در عربستان خدمات منزل، کشاورزی یا رانندگی انجام می‌دهند هنوز محدودیت دارند، زیرا کارفرمایان گذرنامه‌های آنان را ضبط می‌کنند.
در گزارش روزنامه تایمز آمده است که بعضی از قاچاقچی‌های انسان برای تنبیه کارگرهای خود، آن‌ها را کتک می‌زنند و در ازای تنها ۶ دلار در روز، انتظار حدود ۲۴ ساعت کار از آن‌ها دارند.
در ماه سپتامبر، سازمان بین المللی مهاجرت در سازمان ملل متحد گزارش داد که در سال ۲۰۲۱ دست‌کم ۵۰ میلیون تن در سرتاسر جهان در برده‌داری مدرن زندگی می‌کردند، از میان آن‌ها ۲۸ میلیون به کار اجباری و ۲۲ میلیون به ازدواج اجباری وا داشته می‌شدند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
 


چهار شنبه 7 دی 1401 - 9:22:8