از سرگرفته شدن حملات تروریستی داعش در عراق

شنبه 3 دی 1401 - 13:58:17

به شهادت رسیدن شماری از نظامیان و مردم عادی عراق در حملات گروهک تروریستی داعش، نگرانی ها را درباره از سر گرفته شدن فعالیت های تروریستی این گروهک در عراق افزایش داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارشی درباره افزایش حملات تروریستی داعش در عراق که در قالب برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر پخش شد آمده است: سه روز پس از انفجار یک بمب کنار جاده‌ای که جان 12 نفر از نیروهای پلیس فدرال عراق را گرفت، سه سرباز عراقی نیز در حمله ای مشابه در استان کرکوک در شمال عراق جان خود را از دست دادند و دو سرباز نیز زخمی شدند. این حملات، نگرانی ها را درباره از سرگرفته شدن فعالیت های تروریستی داعش در عراق افزایش داده است.

در روستای «البوبالی» نیز یک خودرو حامل شماری از ساکنان روستا هدف قرار گرفت و زمانی که مردم روستا برای نجات زخمی شدگان تجمع کردند، هدف تیراندازی شدید گروه داعش قرار گرفتند که بر اثر آن شماری از مرم کشته و زخمی شدند.

افزایش حملات داعش در عراق موجب شد «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور خواستار برگزاری نشستی امنیتی با حضور رئیس ستاد ارتش و جانشین فرمانده عملیات مشترک و شماری از فرماندهان ارشد امنیتی و نظامی برای بررسی رویدادهای امنیتی اخیر در کشور شود. السودانی در این نشست تاکید کرد حملات داعش بی‌پاسخ نخواهد ماند و به فرماندهان نظامی دستور داد ارزیابی کاملی از اوضاع انجام دهند و تاکتیک های نظامی را در مناطق فعالیت تروریست ها تغییر دهند و با در پیش گرفتن شیوه های رزم چریکی، از توان داعش بکاهند و فعالیت هایش را محدود کنند.

نخست وزیر عراق همچنین بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه های اطلاعاتی و آمادگی کامل آنها برای دست زدن به عملیات پیشدستانه برضد دشمن در هر مکانی، تاکید کرد.

در دسامبر 2017 دولت عراق پیروزی بر گروهک وهابی داعش را پس از بازپس گرفتن سرزمین های تحت سیطره این گروهک که به یک سوم مساحت عراق می رسید، اعلام کرد ولی این گروهک همچنان هسته هایی در مناطق مختلف عراق دارد و هرچند وقت یکبار دست به حملات خونین می زند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 3 دی 1401 - 13:58:13