شستن لکه ننگ با پول!

شنبه 3 دی 1401 - 10:39:6
شستن لکه ننگ با پول!

یک روزنامه انگلیسی فاش کرد رژیم سعودی برای ترمیم وجهه خود در غرب، قراردادی چند میلیون دلاری با یک شرکت تبلیغاتی آمریکایی امضا کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نوشته روزنامه «گاردین»، شرکت تبلیغاتی «ادلمن» در چهار سال اخیر به منظور ترمیم وجهه یکی از استبدادی ترین رژیم های جهان، مبلغ 9 میلیون و 600 هزار دلار در قالب قراردادهایی از رژیم سعودی دریافت کرده است.

رژیم سعودی مبلغ 5 میلیون و 600 هزار دلار بابت ارائه تصویری مثبت از این رژیم نزد افکار عمومی آمریکا از طریق تمرکز رسانه ای بر تلاش های دولت سعودی برای به اصطلاح ارتقاء جایگاه زنان و همچنین تبلیغ برای خانم ریما بنت بندر آل سعود سفیر عربستان در واشنگتن، به شرکت ادلمن پرداخت کرده است.

قراردادی سه میلیون دلاری نیز با شرکت ادلمن به منظور تبلیغ برای پروژه «نئوم» امضا شده است که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی قصد اجرای آن را در سواحل دریای سرخ دارد.

این تلاش ها در حالی صورت می گیرد که سازمان بین المللی «فریدوم هاوس» عربستان سعودی را یکی از بدترین کشورهای جهان از نظر احترام به حقوق بشر و آزادی های مدنی و سیاسی معرفی کرده است.

عمده تلاش های رژیم سعودی برای بهبود وجهه خود نزد افکار عمومی آمریکا و غرب، پس از قتل وحشیانه جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی مخالف بن سلمان در کنسولگری عربستان در استانبول آغاز شد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 3 دی 1401 - 10:38:57