دور جدید دیدارهای سفیر سعودی با سران گروههای مسیحی لبنان

جمعه 2 دی 1401 - 10:29:0

با توقف فعالیتهای سیاسی در لبنان در آستانه آغاز سال نو میلادی ، فرانسه ، قطر و عربستان سعودی در حال تدارک راه حلی برای موضوع ریاست جمهوری در این کشور هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خبرنگار ما در بیروت در گزارشی در قالب برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر افزود : ولید البخاری  سفیر عربستان سعودی در لبنان فعالیت خود را گسترده تر کرده و دیدارهای جدیدی با سران گروههای مسیحی این کشور انجام داده است که بعدا نتایج خود را نشان خواهد داد.
با بسته شدن گفتگوهای داخلی ، این تحرکات نشان دهنده جهت‌ دهی به اوضاع داخلی لبنان به طرف بدتر شدن اوضاع ، به‌ویژه در زمینه وضعیت سیاسی و امنیتی و به دنبال آن اوضاع اقتصادی لبنانیها به شمار می رود.  
درحال حاضر نام جوزف عون، فرمانده ارتش لبنان که از حمایت سعودی و آمریکا برخوردار است و تاکنون توسط اکثر جناح های پارلمانی وتو نشده ، برای گزینه ریاست جمهوری لبنان ، مطرح است.
دکتر محمد شمص مدیر سایت «الخنادق الاخبار» به خبرنگار الکوثر گفت: « جوزف عون یکی از نامزدهای برجسته ریاست جمهوری است و تاکنون غیررسمی است و برای خود را نامزد نکرده است.   او یک نامزد قوی است که به شدت از سوی  آمریکا و همچنین عربستان سعودی حمایت می شود. تلاش هایی برای تحمیل جوزف عون به عنوان رئیس جمهور توافقی وجود دارد، من فکر می کنم نشانه های مثبتی از آمدن او وجود دارد و من فکر می کنم که حزب الله نیز قصد ندارد او را وتو کند.»
با توجه به بحرانهای انباشته شده در لبنان ، اوضاع در این کشور روز به روز پیچیده تر می شود و هنوز هم افقی برای آغاز یافتن راه حل  وجود ندارد.


 


جمعه 2 دی 1401 - 7:20:16