نویسنده سوری: مردم تونس احزاب مخالف را هم نمی‌خواهند

سه شنبه 29 آذر 1401 - 10:20:0

نویسنده و پژوهشگر سیاسی سوری گفت هرچند مردم تونس مشارکت اندکی در انتخابات پارلمانی اخیر داشتند ولی این به معنای حمایت مردم از احزاب سیاسی مخالف دولت کنونی تونس نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمود الصالح در برنامه «قضیه ساخنه» که با موضوع مشارکت اندک مردم در انتخابات پارلمانی تونس از شبکه الکوثر پخش شد گفت: اگر احزاب سیاسی مخالف دولت تونس واقعا به دنبال مشارکت در سازندگی کشورشان بودند نامزدهای خود را در انتخابات پارلمانی شرکت می دادند. این احزاب ادعا می کنند نماینده‌ی 90 درصد واجدین شرایط هستند که در انتخابات تونس شرکت نکردند ولی آنها خودشان می دانند که مردم تونس آنها را نمی خواهند. اگر آنها واقعا از چنین حمایتی برخوردار بودند پس چرا در انتخابات شرکت نکردند تا کنترل پارلمان را به دست بگیرند و از طریق پارلمان، رئیس جمهور را به طور قانونی برکنار کنند؟

این نویسنده و پژوهشگر سیاسی افزود: احزاب مخالف در تونس نمی خواهند در سازندگی این کشور و ایجاد نهادهای قانونی مشارکت کنند به همین علت انتخابات را تحریم کردند.

محمود الصالح افزود: هر طرفی در هر کشوری اگر انتخابات را تحریم کند به این معنا است که خیر و صلاح کشورش را نمی خواهد. اگر کسی در روند سازندگی کشورش جدی باشد در انتخابات شرکت می کند و از طریق صندوق های رای مشخص می شود که چه کسی اکثریت دارد و نماینده مردم است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 29 آذر 1401 - 10:19:53